Äntligen, ett riktigt Primuskök

Hej allesammans!

Nu jag har äntligen fått tag på ett riktigt Primuskök. Köket är ifrån 1933 med 3 st spisplattor och en ugn. Skicket är förvånande bra, inte alls så illa som jag trodde att det skulle vara när jag köpte den på blocket för några veckor sedan på blocket. Nu till frågan, är det någon därute som har ett liknande kök?

IMG_0ds078.jpg

IMGf_0048.jpg

Ugnen

fddddfdf.jpg

Den högra brännaren är till spisen

Mvh
Magnus Thilander

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Rödspritsvarning

Rödsprit löser som bekannt är packningar och tätningar. Det brukar kunna flamma friskt kring trycksatta rödspritskök.

Hej igen!

Nu på torsdag så kommer jag att åka till sommarhuset i Sundsvall och spisen kommer att åka med ifrån fjollträsk till Sundsvall så nu på fredag så ska jag se till att den fungerar.
Det som var xtra roligt var att reservdelslådan fanns kvar :D

IMGfd_3569.jpg

IMGsdfdsf_3574.jpg

Mvh
Magnus

jaha

Ja, detta inlägget har verkligen hamnat rätt här. :)
Alltid kul att se dessa små friluftskök i sin rätta miljö.
Jag skulle nästan kunna tänka mig att skaffa ett sådant inför min fjällvandring i september.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips