Äntligen, ett riktigt Primuskök

Hej allesammans!

Nu jag har äntligen fått tag på ett riktigt Primuskök. Köket är ifrån 1933 med 3 st spisplattor och en ugn. Skicket är förvånande bra, inte alls så illa som jag trodde att det skulle vara när jag köpte den på blocket för några veckor sedan på blocket. Nu till frågan, är det någon därute som har ett liknande kök?

IMG_0ds078.jpg

IMGf_0048.jpg

Ugnen

fddddfdf.jpg

Den högra brännaren är till spisen

Mvh
Magnus Thilander

Rödspritsvarning

Rödsprit löser som bekannt är packningar och tätningar. Det brukar kunna flamma friskt kring trycksatta rödspritskök.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Hej igen!

Nu på torsdag så kommer jag att åka till sommarhuset i Sundsvall och spisen kommer att åka med ifrån fjollträsk till Sundsvall så nu på fredag så ska jag se till att den fungerar.
Det som var xtra roligt var att reservdelslådan fanns kvar :D

IMGfd_3569.jpg

IMGsdfdsf_3574.jpg

Mvh
Magnus

jaha

Ja, detta inlägget har verkligen hamnat rätt här. :)
Alltid kul att se dessa små friluftskök i sin rätta miljö.
Jag skulle nästan kunna tänka mig att skaffa ett sådant inför min fjällvandring i september.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.