Äntligen, ett riktigt Primuskök

Hej allesammans!

Nu jag har äntligen fått tag på ett riktigt Primuskök. Köket är ifrån 1933 med 3 st spisplattor och en ugn. Skicket är förvånande bra, inte alls så illa som jag trodde att det skulle vara när jag köpte den på blocket för några veckor sedan på blocket. Nu till frågan, är det någon därute som har ett liknande kök?

IMG_0ds078.jpg

IMGf_0048.jpg

Ugnen

fddddfdf.jpg

Den högra brännaren är till spisen

Mvh
Magnus Thilander

Rödspritsvarning

Rödsprit löser som bekannt är packningar och tätningar. Det brukar kunna flamma friskt kring trycksatta rödspritskök.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Hej igen!

Nu på torsdag så kommer jag att åka till sommarhuset i Sundsvall och spisen kommer att åka med ifrån fjollträsk till Sundsvall så nu på fredag så ska jag se till att den fungerar.
Det som var xtra roligt var att reservdelslådan fanns kvar :D

IMGfd_3569.jpg

IMGsdfdsf_3574.jpg

Mvh
Magnus

jaha

Ja, detta inlägget har verkligen hamnat rätt här. :)
Alltid kul att se dessa små friluftskök i sin rätta miljö.
Jag skulle nästan kunna tänka mig att skaffa ett sådant inför min fjällvandring i september.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips