Var hittar jag gräddpulver?

Hej
Är det någon som hittat gräddpulver? Det är dax att packa fjällryggan o skulle vilja förgylla maten lite till. Fettfritt mjölkpulver blir man inte speciellt glad av....

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Då ska jag leta vidare. Vår stora ICA hade det inte utan bara fettfri mjölk. Läste på nätet att Sverige var stor exportör av gräddpulver, men att det var svårt att hitta det i Sverige.

Jag köper både gräddpulver samt mjölkpulver(med fett) på Willys här i Skellefteå. Kommer inte ihåg märket men gräddpulvret ligger förpackat i gulbruna glasburkar och mjölkkpulvret i knallgula plåtburkar. Pris, ca 20-30:-
Lycka till!

Köp Nestlés mjölkpulver NIDO i en invandrarbutik nära dig. Överdosera till valfri fetthalt!

Håller med om Nido - klart roligare än Sempers fettfria. Men håller inte med om överdoseringen. Visst blir det fetare, men även sötare. Koncentrerad Nido blir inte grädde, utan sötsliskigt och riktigt äckligt.

Hej,
Är det någon som kan lägga in bilder på ovan nämnda "gräddpulvret ligger förpackat i gulbruna glasburkar och mjölkkpulvret i knallgula plåtburkar"? Eller som kan skriva ut tillverkarens och produktens namn?

Mvh, Klas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips