Var hittar jag gräddpulver?

Hej
Är det någon som hittat gräddpulver? Det är dax att packa fjällryggan o skulle vilja förgylla maten lite till. Fettfritt mjölkpulver blir man inte speciellt glad av....

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Då ska jag leta vidare. Vår stora ICA hade det inte utan bara fettfri mjölk. Läste på nätet att Sverige var stor exportör av gräddpulver, men att det var svårt att hitta det i Sverige.

Jag köper både gräddpulver samt mjölkpulver(med fett) på Willys här i Skellefteå. Kommer inte ihåg märket men gräddpulvret ligger förpackat i gulbruna glasburkar och mjölkkpulvret i knallgula plåtburkar. Pris, ca 20-30:-
Lycka till!

Köp Nestlés mjölkpulver NIDO i en invandrarbutik nära dig. Överdosera till valfri fetthalt!

Håller med om Nido - klart roligare än Sempers fettfria. Men håller inte med om överdoseringen. Visst blir det fetare, men även sötare. Koncentrerad Nido blir inte grädde, utan sötsliskigt och riktigt äckligt.

Hej,
Är det någon som kan lägga in bilder på ovan nämnda "gräddpulvret ligger förpackat i gulbruna glasburkar och mjölkkpulvret i knallgula plåtburkar"? Eller som kan skriva ut tillverkarens och produktens namn?

Mvh, Klas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips