3 eller 4 delad kajakpaddel?

Hej allesammans! Skulle någon kunna tippsa mig om var man kan köpa en 3 eller 4 delad paddel i kolfiber och med en steglös vinkel/längd justering typ Lendal? Bladen skall helst vara av medium/large storlek eller av och vita så de syns!
Kan man kanske beställa från någon tillverkare och har detta några fördelar beträffande pris etc?
Tacksam för tipps!!!

Kol är svart

Satsar du på en paddel i kolfiber får du finna dig att den är svart (därav uttrycket kolsvart). Vill du sedan ha bladen i en annan färg är du tvungen att måla eller klistra på färgremsor.

Per Brune

Tack för svaren men..

..jag har ännu ej hittat någon, annat än på tillverkarnas egna hemsidor(Werner & någon till).
Fann ingen på Swimas hemsida så jag får prova och ringa istället! Kan berätta att orsaken till att jag letar efter en 3/4 delad paddel är att jag tänkte skaffa en faltbot längre fram.
Vet ni något mer så är jag "idel öra"! ;)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Vad, en vit Vitudden kolfiberpaddel?!

Detta är en överraskning för mig - äger själv en Vitudden (kolfiber, mao) och den e svart som synden, bortsett ifrån lite "stjärnglimmer" för att reflektera i alla fall lite solstrålar..

Vitudden tillverkar visst en vit paddel också, kallad VKV. Materialet är glasfiber.

/Niilo

VKV har delbara paddlar

Hej!

VKV har både 3- och 4-delade paddlar. I kolfiber finns nog bara 3-delad och visst är den numera vit. Vitt syns däremot inte speciellt bra på sjön, även om man kan tro det. Klistra på neonfärgade reflexer så syns du bättre. Gå in på VKV:s hemsida och titta. http://www.vitudden.com (tror jag).

Färg kolfiberpaddel

Den svarta kolfiberpaddeln Vitudden har tydligen blivit modell
äldre, jag köpte en sådan häromveckan.
De nytillverkade Vitudden (modell 2001 tror jag) kommer enligt återförsäljaren att vara vita just med motiveringen att vitt syns bättre än svart ute på sjön.
Glasfiberpaddeln skulle inte ändras vad jag förstod.

Hoppas det skingrar dimmorna.

/Black is beautiful

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips