3 eller 4 delad kajakpaddel?

Hej allesammans! Skulle någon kunna tippsa mig om var man kan köpa en 3 eller 4 delad paddel i kolfiber och med en steglös vinkel/längd justering typ Lendal? Bladen skall helst vara av medium/large storlek eller av och vita så de syns!
Kan man kanske beställa från någon tillverkare och har detta några fördelar beträffande pris etc?
Tacksam för tipps!!!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kol är svart

Satsar du på en paddel i kolfiber får du finna dig att den är svart (därav uttrycket kolsvart). Vill du sedan ha bladen i en annan färg är du tvungen att måla eller klistra på färgremsor.

Per Brune

Tack för svaren men..

..jag har ännu ej hittat någon, annat än på tillverkarnas egna hemsidor(Werner & någon till).
Fann ingen på Swimas hemsida så jag får prova och ringa istället! Kan berätta att orsaken till att jag letar efter en 3/4 delad paddel är att jag tänkte skaffa en faltbot längre fram.
Vet ni något mer så är jag "idel öra"! ;)

Vad, en vit Vitudden kolfiberpaddel?!

Detta är en överraskning för mig - äger själv en Vitudden (kolfiber, mao) och den e svart som synden, bortsett ifrån lite "stjärnglimmer" för att reflektera i alla fall lite solstrålar..

Vitudden tillverkar visst en vit paddel också, kallad VKV. Materialet är glasfiber.

/Niilo

VKV har delbara paddlar

Hej!

VKV har både 3- och 4-delade paddlar. I kolfiber finns nog bara 3-delad och visst är den numera vit. Vitt syns däremot inte speciellt bra på sjön, även om man kan tro det. Klistra på neonfärgade reflexer så syns du bättre. Gå in på VKV:s hemsida och titta. http://www.vitudden.com (tror jag).

Färg kolfiberpaddel

Den svarta kolfiberpaddeln Vitudden har tydligen blivit modell
äldre, jag köpte en sådan häromveckan.
De nytillverkade Vitudden (modell 2001 tror jag) kommer enligt återförsäljaren att vara vita just med motiveringen att vitt syns bättre än svart ute på sjön.
Glasfiberpaddeln skulle inte ändras vad jag förstod.

Hoppas det skingrar dimmorna.

/Black is beautiful

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips