Var köpa 3/4-delad paddel

Hej,

Jag ska köpa en 3 eller 4-delad kajakpaddel. Bör vara lätt och hyfsat bra men behöver inte hålla toppklass (eller högsta pris) Någon som har tips på märke/modell & säljare online eller i Stockholmstrakten?

Har rotat runt en del på nätet men mest hittat 2-delade paddlar, vill helst inte köpa från USA..

Mvh, Jarl

Jag vet att Knoydart http://www.knoydart.co.uk/index.php
säljer både 3- och 4-delade paddlar. Hittar dock ingen information om det på deras hemsida. Skriv och fråga dem! De har dessutom mycket bra priser på paddlar och mina erfarenheter från dem (bla köpt paddel av dem på internet) är att de har mycker bra service och är trevliga!

Lennart

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
VKV

VKV har fyrdelade paddlar.
Väger bly och är i stort omöjliga att överhuvudtaget använda till annat än som mittstång till en tarp.

Rekomenderas verkligen inte, har själv en som samlar damm efter att jag panikköpt den att ha som reservpaddel på långtur.

/JL

Tack för tips och varning. Ska nog maila knoydart. En som verkar vettig är Aqua-Bound Seafarer, 4-delad i kolfiber. Kajakcenter i Grebbestad verkar vara svenska importörer, ska höra med dem också.

Jag har Feathercrafts fyrdelade glasfiberpaddel som passar i ryggsäcken tillsammans med kajaken. Inte superlätt men helt OK, ca 1000g.

Kolla med Avanza Fritid (Älvsjötrakten) som importerar till Sverige.

jamo; sa:
Tack för tips och varning. Ska nog maila knoydart. En som verkar vettig är Aqua-Bound Seafarer, 4-delad i kolfiber. Kajakcenter i Grebbestad verkar vara svenska importörer, ska höra med dem också.

Finns även på Kanotcentrum (http://www.kanotcentrum.se/) i Göteborg* om jag inte minns fel. Och om jag fortsätter att gissa minnen så tycker en av mina paddlande kamrater att paddeln var tokbra, i synnerhet för den förhållandevis ringa pengen.

Patric

(*Kanske närmare din aktionsradie, vet ju inte var du bor...)

köp en odelad paddel och en gerings såg med ett bågfilsblad och två kolfiberrörs stumpar på ca 15-20 cm styck med samma
ytterdiameter som skaftets innerdiameter och lite
smältlim Sätt ihop paddeln i den längd du vill ha den och markera var du skall hålla händerna. Ställ sågen på 45 grader och tejpa över det område du skall såga av skaftet 4-5 cm innanför eller utanför handpossitionen. Välj om du vill limma fast skarvrören i mittendelen eller i paddeldelarna. Limma fast. Sedan är det bara att tejpa skarven med eltejp bättre får du det inte.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips