Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
3-dagars vandring stockholm - tips?
- Trådstartare Jojosurf
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Säkert jätte fint där. Lite för långt för min smak nu under vinter när det blir snabbt mörkt. helst max 1 mil dygn.![]()
1 mil/dygn var inte mycket att hänga i julgranen. Efter 1,5 h så har du gjort detta. Ta ett varv runt Djurgårn och lite till, och det är nog upplyst också.
1 mil/dygn var inte mycket att hänga i julgranen. Efter 1,5 h så har du gjort detta. Ta ett varv runt Djurgårn och lite till, och det är nog upplyst också.
Jag går långsammare än en mil på 1,5 h med vinterpackning på stig. Troligtvis du också. Det är inte mycket till hjälp att komma med på en ärligt menad fråga.
Jag kan också slå ett slag för sträckan Björkhagen-Tyresta by, känner man att man hinner längre än man tänkt är det möjligt att fortsätta till Handen med pendeltågsstationen.
Norr
Norr!
Jag bodde i Kallhäll förut, och finns en dagstur Barkarby-Kallhäll (i Barkarby börjar typ upplandsleden). Kan du fint vandra hela vägen till typ uppsala och ta pendeln ner igen.
Eller från Akalla har jag vandrat nån gång till Kallhäll, liten dagstur, men man kan ju vandra vidare ett par dagar norr också.
Det kan jag rekommendera.
Norr!
Jag bodde i Kallhäll förut, och finns en dagstur Barkarby-Kallhäll (i Barkarby börjar typ upplandsleden). Kan du fint vandra hela vägen till typ uppsala och ta pendeln ner igen.
Eller från Akalla har jag vandrat nån gång till Kallhäll, liten dagstur, men man kan ju vandra vidare ett par dagar norr också.
Det kan jag rekommendera.
Såhär års kan det vara väldigt svårt att gå i skogen om det är isigt eller mycket snö tänker jag. Då kan det vara ett alternativ att titta efter områden där man kan gå på småvägar. Förutom Tyresta som nämnts vill jag slå ett slag för Bogesundslandet, en rundtur där på tre dagar/två nätter blir lagom. Bra möjligheter att ta sig dit med SL är det också, det tar typ en timme från Centralen.
Ska du tälta?
Ska du tälta?
Tack alla för tips!
Det blev Gysinge - Tärnsjö. (Tack du som gav mig tipset!) Rätt nöjd även om det blev lite problem på vägen. Vandrade i mörket i ca 1,5 tim första dagen för jag var samme kl 13.15 med bussen. Inte enkelt att vandra i mörket. Gick lite vilse ett par ggr. Köket fungerade inte första kvällen, fick göra upp eld och det fanns inte vatten på några ställe utan bara is så jag fick smälta isen. Allt tog mer tid då. Rätt fina vindskydd och stugor där man kan bo läns vägen. Jag sov i tältet. Skulle vandra tre dagar men det blev fyra istället.
Övernattade i Långlådingen, Brättnäset och Österbo fäbodar.
Spännande vandra i kylan.
Det blev Gysinge - Tärnsjö. (Tack du som gav mig tipset!) Rätt nöjd även om det blev lite problem på vägen. Vandrade i mörket i ca 1,5 tim första dagen för jag var samme kl 13.15 med bussen. Inte enkelt att vandra i mörket. Gick lite vilse ett par ggr. Köket fungerade inte första kvällen, fick göra upp eld och det fanns inte vatten på några ställe utan bara is så jag fick smälta isen. Allt tog mer tid då. Rätt fina vindskydd och stugor där man kan bo läns vägen. Jag sov i tältet. Skulle vandra tre dagar men det blev fyra istället.
Spännande vandra i kylan.
Om det var första övernattningsturen vintertid så hälsar jag dig välkommen till vintercampargänget!Tack alla för tips!
Spännande vandra i kylan.![]()
Om det var första övernattningsturen vintertid så hälsar jag dig välkommen till vintercampargänget!
Ja, det var första gång för mig. Tackar!
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 4
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar