3-dagars vandring stockholm - tips?

Hej!

Jag behöver tips om var jag kan solo vandra i tre dagar i närheten av Stockholm området där start punkt kan vara vid pendeltåg stationen.

Inte Molnbo - Gnesta för där har jag vandrat.

Tänker göra det under mellandagarna.

Tacksam för tips.
 
Då kanske Björkhagen till Tyresta by blir bättre. I nationalparken kan du tälta intill vindskyddet vid Årsjön.

Thure
 
1 mil/dygn var inte mycket att hänga i julgranen. Efter 1,5 h så har du gjort detta. Ta ett varv runt Djurgårn och lite till, och det är nog upplyst också.

Jag går långsammare än en mil på 1,5 h med vinterpackning på stig. Troligtvis du också. Det är inte mycket till hjälp att komma med på en ärligt menad fråga.

Jag kan också slå ett slag för sträckan Björkhagen-Tyresta by, känner man att man hinner längre än man tänkt är det möjligt att fortsätta till Handen med pendeltågsstationen.
 
Norr

Norr!

Jag bodde i Kallhäll förut, och finns en dagstur Barkarby-Kallhäll (i Barkarby börjar typ upplandsleden). Kan du fint vandra hela vägen till typ uppsala och ta pendeln ner igen.
Eller från Akalla har jag vandrat nån gång till Kallhäll, liten dagstur, men man kan ju vandra vidare ett par dagar norr också.

Det kan jag rekommendera.
 
Såhär års kan det vara väldigt svårt att gå i skogen om det är isigt eller mycket snö tänker jag. Då kan det vara ett alternativ att titta efter områden där man kan gå på småvägar. Förutom Tyresta som nämnts vill jag slå ett slag för Bogesundslandet, en rundtur där på tre dagar/två nätter blir lagom. Bra möjligheter att ta sig dit med SL är det också, det tar typ en timme från Centralen.
Ska du tälta?
 
Tack alla för tips!

Det blev Gysinge - Tärnsjö. (Tack du som gav mig tipset!) Rätt nöjd även om det blev lite problem på vägen. Vandrade i mörket i ca 1,5 tim första dagen för jag var samme kl 13.15 med bussen. Inte enkelt att vandra i mörket. Gick lite vilse ett par ggr. Köket fungerade inte första kvällen, fick göra upp eld och det fanns inte vatten på några ställe utan bara is så jag fick smälta isen. Allt tog mer tid då. Rätt fina vindskydd och stugor där man kan bo läns vägen. Jag sov i tältet. Skulle vandra tre dagar men det blev fyra istället.

Övernattade i Långlådingen, Brättnäset och Österbo fäbodar.

Spännande vandra i kylan. :)
 
Tack alla för tips!

Det blev Gysinge - Tärnsjö. (Tack du som gav mig tipset!) Rätt nöjd även om det blev lite problem på vägen. Vandrade i mörket i ca 1,5 tim första dagen för jag var samme kl 13.15 med bussen. Inte enkelt att vandra i mörket. Gick lite vilse ett par ggr. Köket fungerade inte första kvällen, fick göra upp eld och det fanns inte vatten på några ställe utan bara is så jag fick smälta isen. Allt tog mer tid då. Rätt fina vindskydd och stugor där man kan bo läns vägen. Jag sov i tältet. Skulle vandra tre dagar men det blev fyra istället.

Övernattade i Långlådingen, Brättnäset och Österbo fäbodar.

Spännande vandra i kylan. :)
Om det var första övernattningsturen vintertid så hälsar jag dig välkommen till vintercampargänget!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonw 2-3 dagars vandring max 4h från Stockholm Vandringsleder 3
jonw Tips på 2-4 dagars vandring i slutet på maj Vandringsleder 0
Tinypope 3-dagars vandring, turförslag uppskattas! Vandringsleder 1
fekki 3-dagars vandring kring sthlm Vandringsleder 2
UnderEnTarp 3-dagars vandring på Hålavedsleden! Vandringsleder 1
Kristinn Tips på 3-4 dagars vandring Abisko? Vandringsleder 5
thomalin 3 dagars vandring Vandringsleder 22
H.E. Två dagars vandring i Östergötland? Vandringsleder 9
Diabild4ever 3 dagars tur mittemellan Göteborg och Stockholm Vandringsleder 3
guldrevolt 2 dagars rundvandring, utgår från stockholm Vandringsleder 1
Niklashnikov Tips på 3-dagars? Vandringsleder 2
JElling 2-3 dagars vandringsled när Göteborg Vandringsleder 1
martinhassel Tips på 4 dagars fjällvandring? Vandringsleder 2
T.O.K Hjälp med en 3 dagars tur vid Stora sjöfallet Vandringsleder 0
Millow Ledtips inför 2 dagars tur i Östergötland Vandringsleder 8
553344 Vandring sydvästra Sverige en natt - Kroppefjäll, Tresticklan, Tiveden eller Kinnekulle? Vandringsleder 10
Stamborg Stugvandring (likt fjällstugor) lite längre söder ut? (Eller andra alternativ) Vandringsleder 12
FN1996 Tips på vandring i syd/mellaneuropa ca 7 dagar Vandringsleder 2
Rosafaran Vintervandring i och runtom Stockholm Vandringsleder 6
zelalym Vintervandring i Dalarna Vandringsleder 5
Naturligtovis Vandring två nätter i Värmland? Vandringsleder 3
MrsYellow Köpa enmanstält för vandring Vandringsleder 48
Anki56 Vandring i Portugal Vandringsleder 2
Junter Tips på vandring i Mellansverige 3-4 nätter Vandringsleder 2
Bettman Vandring med hund, 4-5 dagar, södra Sverige Vandringsleder 3
ergo01 Nybörjarfrågor om utrustning för enklare vandring/tälta Vandringsleder 28
Nicolai.Gripberg Eldplatser på vandringsleder Vandringsleder 24
Hostan96 Dagsvandring i närheten av Berlin? Vandringsleder 0
dbrgrstm Vandring i Göteborgs-trakten Vandringsleder 0
ahren.mirja vandring med 1 åring Vandringsleder 2
PadjelantaSarek Spektakulär vandring i närheten av Mälardalen? Vandringsleder 37
Emil Stefansson Vilka leder i fjällen är i behov av fler stugor eller annan infrastruktur? Vandringsleder 30
Coachmike Mysig eldstad och tälta vid sjö/hav nära Sthlm. Vandringsleder 8
Taktomte Förslag på vandring inom Norrbotten/Västerbotten Vandringsleder 1
haraldseb Vandring i trakterna kring Siljan Vandringsleder 1
Wotan88 Vandring i Småland Vandringsleder 2
Silanol Vandring i Jougdadalen Vandringsleder 3
letitlnger Vandring v 44 Vandringsleder 6
larsn1 Vandring + packraft turförslag Vandringsleder 3
BelgienHans 3-4 dagar vandring mln stugor i Östersund-Storlien området Vandringsleder 2
bigbadwolfen Vandring 2nätter runt stockholm Vandringsleder 5
Crossfit_Wanderlust Jackor för vandring. Vad fungerar i verkligheten? Vandringsleder 15
davla776 Tips på vandring maj/juni? Vandringsleder 2
robinwe Vandring på Sörmlandsleden 2 dagar + 1 övernattning? Vandringsleder 3
larsn1 Vandring/fiske Rättvik? Eller 4h från sthlm iallafall Vandringsleder 2
AmaerildeRimfrost Min första vandring - Bohusleden Vandringsleder 5
Herr Nilsson Tips på vandring i Gästrikland? Vandringsleder 0
peter93 vandring runt Stockholm (avlägsen vandring) Vandringsleder 2
Tiran Tips på vandring kring nordöstra Småland? Vandringsleder 5
PappaTillBelle Vandring i sverige Vandringsleder 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...