20 mm liggunderlag?

Någon som vet var jag kan få tag i ett 20 mm slätt liggunderlag av traditionell typ i bra kvalité, dvs, som t.ex Fjällrävens 14 mm i EVA, slutna celler, men som sagt 20 mm?

Raskesven

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag undrar om jag inte såg ett svart 20 mm på Stadium men bra kvalitet tar jag inte något ansvar för att det är.

Mvh Daniel

Försvarsmakten har ett ligg som är typ 2 cm tjockt. Slätt och bra kvalitet. Finns på ÖB tror jag för en 5:a eller liknande...
/Sulan

Raskesven; sa:
Någon som vet var jag kan få tag i ett 20 mm slätt liggunderlag av traditionell typ i bra kvalité, dvs, som t.ex Fjällrävens 14 mm i EVA, slutna celler, men som sagt 20 mm?

Raskesven

Globetrotter har en modell med denna tjocklek som jag köpte för en del år sedan. TYvärr använder jag det sällan pga dess otymplighet.

Armens underlag är 15mm för övrigt, så det räcker inte.

//J

joru; sa:
Globetrotter har en modell med denna tjocklek som jag köpte för en del år sedan. TYvärr använder jag det sällan pga dess otymplighet.

//J
Jag fann ett 19 mm på Globetrotter. Hur menar du att det är otympligt? Tanken med ett tjockt är att jag ska ha det istället för två tunnare under vintern, så ett tjockt får sättas i relation till två tunnare.

Raskesven

Jag kör med 2 st. 10ór, eller snarare 1 och ½! Funkar skitbra och så slipper man bli den där stora vindfångaren =D

kombination

På vintern använder jag ett normaltjockt vanligt hellångt liggunderlag ihop med ett kort, tunt uppblåsbart av typ thermarest. Vid förflyttning är det uppblåsbara skyddat packat i ryggsäcken, och det andra sitter lättillgängligt utanpå vilket är bra vid raster. En flexibel kombination av grejor som man har nytta av under alla årstider. Dessutom är det väldigt skönt att sova på!

Joakim Hellgren,
(inte stinx)

Raskesven; sa:
joru; sa:

//J
Jag fann ett 19 mm på Globetrotter. Hur menar du att det är otympligt? Tanken med ett tjockt är att jag ska ha det istället för två tunnare under vintern, så ett tjockt får sättas i relation till två tunnare.

Raskesven

Det är säkert samma du har hittat, när jag köpte för några år sedan kallades det 20mm.

Jo jag menar alltså att det blir en jätterulle, som två vanliga liggunderlag ihop. Jag tycker den är ivägen.

Själv kör jag med armens 15 mm "elefanthud" på vintern tillsammans med ett trekvartslångt 7 mm underlag av clasohlsson-typ. Det senare fordrar jag genom att lägga en tröja ovanpå. Kombinationen funkar bra på snö och tröjan tar upp kondens från sovsäckens undersida. Det tunna underlaget tar nästan ingen plats ihoppackat så vinterpaketet blir mer hanterligt tycker jag.

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips