Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-10-03, 20:19
Nirrebosse Nirrebosse är inte uppkopplad

Klättermusen Gere. 1 vs 2.0

Jag har ett par Klättermusen gere av den första generationen. efter det har det kommit en version 2,0. De där första har väldigt töjbar midja. Rymlig minst sagt. Jag undrar om versionen 2,0 har samma typ utav töjbara midja? Någon som har testat båda versionerna och kan kommentera midjan.

Bosse
Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 22:16

Kanske finns här inte så många som haft båda byxorna. Det är ju egentligen bara 2,0 versionen jag är intresserad av. Har de en väldigt stor och töjbar midja?

Bosse
Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 17:06
Sewen Sewen är inte uppkopplad

Tillräckligt är mitt svar. Hela byxan är ju elastisk och i midjan sitter även ett elastiskt tjockt bälte. Skulle inte säga att byxorna och midjan töjer sig, snarare att dom är elastiska men det kanske var det du menade.
Men enklast är väl att köpa hem ett par och pröva. Många nätbutiker erbjuder gratis returfrakt om du inte har möjlighet att ta dig till fysisk butik själv.
KM själva menar ju att hållbarheten är ännu bättre på 2.0 och mina har funkat i många år utan några direkta tecken på slitage. Byxan verkar ha blivit poppis i jägarkretsar och hos hundförare vilket kanske bekräftar den goda kvalitén då jägare ofta går ned på knä, rör sig genom ris och inte bara är ute i skog och mark vid finväder.
Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 17:27

Jo det är nog elastisk jag menar. De där gamla har passform som en joggingbyxa ungefär. Kan inte sitta uppe utan bälte. Resten är lagom i storlek. Inget som stör mig direkt, Men jag har hellre en oflexibel ( men lagom) midja på mina byxor. Det är den där jättemidjan som är enda saken som håller mig tillbaka från fler par. Jag inser att man kan beställa och prova men tycker att det känns mer miljövänligt att inte skicka runt på saker. De där gamla kör jag nästan alltid med hängslen för att få dem att sitta uppe bra. Funkar bra men kanske inte anledning att jag köpa fler då. I övrigt är en otroligt bra byxa så jag hoppades att midjan var förändrad. Jag använder för övrigt också mina till jakt ibland.

Bosse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.