Klättermusen - ständig rea?

Jag har alltid trott att Klättermusen gör bra grejer. Men på alla de olika friluftsbutikerna så är det ständig rea på deras kläder. Det känns som att butikerna gör allt för att bli av med alla Klättermusenartiklar.

Vad beror detta på? Ska man vara glad och köpa deras grejer till bra priser eller är Klättermusen inte längre att rekommendera?

/Martin
 
Kan du specificera detta lite. Vilka rabatter och på vilka prylar?

Att de rear utgångna modeller höjer inte jag på ögonen för.

Thure
 
Kan inte uttala mig om KM men jag tycker det har varit priskrig bland webbutikerna ett tag nu och det känns som det kommer hålla på eftersom det kommer nya hela tiden. Länge sedan jag köpte något till ordinarie pris.
 
Kan du specificera detta lite. Vilka rabatter och på vilka prylar?

Att de rear utgångna modeller höjer inte jag på ögonen för.

Thure

Nej det kan jag inte, just eftersom det verkar vara rea på i stort sett hela sortimentet året runt.

Men som exempel kan nämnas de 83 olika KM plagg som reas ut hos en av våra största friluftsbutiker just nu (och rean har pågått så länge jag kan minnas på dessa artiklar).
 
Halaj!

Det finns två vanliga varningsklockor här.

1. företag som har ständig rea är typiskt sådana som har satt i system att kursa företaget med jämna mellanrum. De har typiskt kontoret på fickan, och tveksam redovisning.

2. Medlemmar som kommer in här och och i sitt första inlägg anklagar företag för det ena eller det andra brukar ha en agenda.

Här har vi en tråd som innefattar båda klockorna på samma gång! Skoj! ;)

//T
 
Halaj!

Det finns två vanliga varningsklockor här.

1. företag som har ständig rea är typiskt sådana som har satt i system att kursa företaget med jämna mellanrum. De har typiskt kontoret på fickan, och tveksam redovisning.

2. Medlemmar som kommer in här och och i sitt första inlägg anklagar företag för det ena eller det andra brukar ha en agenda.

Här har vi en tråd som innefattar båda klockorna på samma gång! Skoj! ;)

//T

Kan du förklara vad du menar med din andra varningsklocka? Vilket företag har jag anklagat för någonting?

Jag undrar varför det kommer sig att stora friluftsföretag har rea på exempelvis KM året runt, medan det sällan eller aldrig reas ut något från exempelvis Fjällräven.

Tror jag trampade på en öm tå?
 
Jag har alltid trott att Klättermusen gör bra grejer. Men på alla de olika friluftsbutikerna så är det ständig rea på deras kläder. Det känns som att butikerna gör allt för att bli av med alla Klättermusenartiklar.

Vad beror detta på? Ska man vara glad och köpa deras grejer till bra priser eller är Klättermusen inte längre att rekommendera?

/Martin

Ofta är det gamla modeller eller udda färger och endast en enda av produkten i en storlek. Har man haft 7 jackor och 7 byxor i 6 storlekar styck så är det ju stor risk att en xxl eller xxs blir över per variant.
 
km har bytt ägare, kanske dags att ömsa skinn?

vissa företag sätter som standard att aldrig rea ut ngt, hilleberg är ett sådant.
fj priser flukturerar om man har tålamod och inte bara kollar på nk som verkar ha som prisidé att alltid vara dyrast.
 
Kan du förklara vad du menar med din andra varningsklocka? Vilket företag har jag anklagat för någonting?

Jag undrar varför det kommer sig att stora friluftsföretag har rea på exempelvis KM året runt, medan det sällan eller aldrig reas ut något från exempelvis Fjällräven.

Tror jag trampade på en öm tå?

du anklagar KM. Rätt uppenbart? Sen har stora affärer ständig rea alltid, inget märkligt. konkurrensen är hård och de tar till alla knep. ta xxl som exempel, de har nya rea-produkter varje vecka. de fletsa som har nätbutiker kör så också. sen som tidigare sagt är företag ofta smarta och kör lock-erbjudanden (rea på varor med få storlekar/antal kvar för locka folk till butiken som sedan köper annat). skitfint för den som har udda storlekar, är man ovanligt liten/stor så kan man alltid köpa kläder till utförsälningspris och fynda på outlets osv.
 
du anklagar KM. Rätt uppenbart? Sen har stora affärer ständig rea alltid, inget märkligt. konkurrensen är hård och de tar till alla knep. ta xxl som exempel, de har nya rea-produkter varje vecka. de fletsa som har nätbutiker kör så också. sen som tidigare sagt är företag ofta smarta och kör lock-erbjudanden (rea på varor med få storlekar/antal kvar för locka folk till butiken som sedan köper annat). skitfint för den som har udda storlekar, är man ovanligt liten/stor så kan man alltid köpa kläder till utförsälningspris och fynda på outlets osv.

Nej, jag anklagar inte KM för någonting. Jag är intresserad av att KÖPA deras produkter, men blir misstänksam eftersom jag märker att det så ofta är rea på stora delar av deras sortiment.

Men jag märker att jag ställt frågan på ett uppenbart partiskt forum och försöker någon annanstans.

Tack för er som tog er tid att skriva ett seriöst svar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
packåsna Hjälp med att identifiera loppisfynd (Klättermusen) Kläder 3
Schneeberger Klättermusen Draupner Kläder 5
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
fson Erfarenheter av Klättermusen Allgrön 2? Kläder 6
Nirrebosse Klättermusen Gere. 1 vs 2.0 Kläder 5
Almasfar Klättermusen Einride storlekar Kläder 11
Smogz Nån som testat Klättermusen Loride Kläder 11
Oblix Klättermusen Kevlar Kläder 31
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
Johan123 Klättermusen Fjorgyn Knickers Kläder 1
Schneeberger Klättermusen Glaser passform? Kläder 1
Elvah Klättermusen Durin helt vattentäta? Kläder 7
Glännman Klättermusen Gleipner Kläder 7
Smogz Klättermusen Skade softshellbyxor, nån som testat? Kläder 1
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
arvidsson.anna Jacka från Klättermusen Kläder 24
Arwzz Klättermusen: Eta-proof eller Cutan? Kläder 29
Spira Läcker min Klättermusen Allgrön? Kläder 25
mfehne Klättermusen mithril sweater Kläder 6
niklasaxelsson Klättermusen Njord Kläder 2
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
flierman Klättermusen Brede - utseende? Kläder 15
Musse Vidunder Klättermusen Allgrön och regn? Kläder 10
Tidenztand Klättermusen Einriden, 1.0, Var köpa? Kläder 2
Glännman Klättermusen Trym och Urd byxor Kläder 16
langby Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere? Kläder 14
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
Virrhönan Impregnera Klättermusen? Kläder 25
Lisa A Klättermusen skaljackor Kläder 1
PederNutti Klättermusen, kvaliitet? Kläder 30
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
Supergoofy Klättermusen Allgrön eller Skidbladner Kläder 7
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
Jocke B Klättermusen - men törs jag? Kläder 19
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
Ulf J Klättermusen Skade Kläder 0
Twitcher Klättermusen - ärmlängd Kläder 8
sandwichman Erfarenheter av Klättermusen Freke Kläder 7
axel_broman Klättermusen Freke + ev. alternativ Kläder 0
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4
Charli28 Klättermusen Loke dunjacka - synpunkter? Kläder 10
Info Klättermusen Liv Vs Hild? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
JohJuhlin Klättermusen Iving Kläder 1
jenol Klättermusen Froste Kläder 0
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
sandwichman Klättermusen Gere - era intryck tack. Kläder 10
Mija F Jag söker duntröja, men inte Klättermusen Liv Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.