Fjällvandring På tur i bergen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-01-02, 10:30
Neae Neae är inte uppkopplad

fråga Tips önskas inför tre-dagarsvandring!

Hej, jag och ett gäng vänner vandrade första gången sommaren 2019 och tyckte mycket om det. Vi gick jämtlandstriangeln och tältade. Så som det var planerat var att åka natt-tåg från Örebro till Duved för att sedan vandra 3 dagar och sedan sista dagen åter ta natt-tåget hem. Detta var ett bra upplägg för oss, vi kunde få komforten från fjällstationerna i form av mat/vatten osv men bodde ändå i tält. Nu inför nästa sommar önskar vi göra liknande resa med ca 3 vandringsdagar och natt-tåg. Det vi pratat om är att prova bo i fjällstugor för att slippa bära runt liggunderlag, tält osv men detta är inget måste.

Har ni bevandrade några tips på lämplig sträcka? Mycket tacksam för tips.
Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 12:41
Swift Swift är inte uppkopplad

Om ni trivs med Jämtlandsfjällen så föreslår jag Vålådalen - Stensdalen - Vålåstugorna - Lundörrstugorna - Vålådalen. Om man betalar i förväg på STFs hemsida så spar man lite pengar. Lycka till önskar Pelle.
Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 20:07
Swift Swift är inte uppkopplad

Och om ni vill pröva Lapplandsfjällen så är Abisko-området ett utmärkt alternativ. Läs gärna den här tråden https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=90390
Svara med citat
Gammal 2020-01-03, 08:36
Neae Neae är inte uppkopplad

Tack för svar! Jag kollade in tråden du länkade och det ser också mycket intressant ut, får kolla lite närmre på hur möjligheterna i Abisko ser ut.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.

Logga in

Tips!