Tips på vandring 4 dagar i början på juni önskas

Hej!

Jag och sambon vill ut på fjällvandring. Jag vill ha storslagna vyer, omväxlande miljö och lite utmaning. Sambon hon vill ha bra väder och lite mygg.. :)

Vi vill tälta alla nätter då vi också har två fyrbenta med oss. Vi vill starta och sluta på samma ställe men inte gå samma väg längre än nödvändigt. Ett par toppturer hade vi också tänkt göra.

Vi har sneglat på sylarna och helags och skulle gärna få en rutt att följa, gärna på en karta.

Tar tacksamt emot tips!

jag ska ut med en kompis med hund och barn och vår plan är:
parkera vid Kläppen/Ljungdalen-->Helags-->Sylarna-->Gåsen--->Kläppen
Kan bli att vi går direkt till Gåsen från Helags, det beror mycket på barnets vilja och form som
givetvis hänger lite på vädret också.
Sträckan är sådan att det kan bli 3 eller kanske 5 övernattningar beroende på tempo och vilja
området är bra såtillvida det är lätt att gå och lätt justera sina planer

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips