Tips önskas inför tre-dagarsvandring!

Hej, jag och ett gäng vänner vandrade första gången sommaren 2019 och tyckte mycket om det. Vi gick jämtlandstriangeln och tältade. Så som det var planerat var att åka natt-tåg från Örebro till Duved för att sedan vandra 3 dagar och sedan sista dagen åter ta natt-tåget hem. Detta var ett bra upplägg för oss, vi kunde få komforten från fjällstationerna i form av mat/vatten osv men bodde ändå i tält. Nu inför nästa sommar önskar vi göra liknande resa med ca 3 vandringsdagar och natt-tåg. Det vi pratat om är att prova bo i fjällstugor för att slippa bära runt liggunderlag, tält osv men detta är inget måste.

Har ni bevandrade några tips på lämplig sträcka? Mycket tacksam för tips.

Om ni trivs med Jämtlandsfjällen så föreslår jag Vålådalen - Stensdalen - Vålåstugorna - Lundörrstugorna - Vålådalen. Om man betalar i förväg på STFs hemsida så spar man lite pengar. Lycka till önskar Pelle.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svar! Jag kollade in tråden du länkade och det ser också mycket intressant ut, får kolla lite närmre på hur möjligheterna i Abisko ser ut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips