Träning och hälsa Tränar du rätt?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-05-20, 21:07
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Borrelia skall du verkligen kolla upp , tänk på att vissa läkare måste man själv komma med ideer till.
Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 20:36
jpma jpma är inte uppkopplad

Gick inte så bra dra ner på vitaminerna.

Hej igen.
Tack för glada hejarop. Farsen fortsätter, återigen dyngförkyld men gett upp helt att skräpa hemma, kör på till nåt går sönder. Denna förkylning sitter långt ner i luftrören och ovanligt envis, kommer förmodligen sakna den om den släpper. Gick inte så bra dra ner på vitaminer tabletterna, slutade helt men efter någon vecka fick jag spontant näsblod jämt, båda näsborrar, när kranen börja flöda bara för att jag böjde mig ner till golvet gav jag upp o tbax o knapra vitaminer, försöker nu dosera var tredje dag o vistas i solen. Min stackars läkare har tagit alla prover o odlingar han kommer på, fanns visst inte mer o göra nu än vänta. Ska kolla borelia, har ju en liten tiger som mer än gärna kletar av sig fästingarna på oss. Arbetsekg utför man visst inte på hur risiga patienter som helst. I morgon ska vi stänka glykol på skorstenen o dansa naken i röda skosnören baklänges runt huset. Jag är fascinerad över min höga snor produktion, hur hinner kroppen producera dessa mängder ? Jag har nog med skidvalla till ett helt vasalopp.
Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 07:06
joru joru är inte uppkopplad

Då får du alltså stå över lidingöloppet ...

Skämt åsido, hoppas det börjar gå åt rätt håll snart. Själv summerar jag halvåret och har
haft lika många förkylningar som jag normalt har på 6 år...många träningsfria veckor i år.

Tackar träningsgudarna för promenader och armhävningar, förhoppningsvis går det ändå rätt
snabbt att komma tillbaka. Men så trist när man längtar ut och inte kan.

...har doktorn provat för allergi?

//J
Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 10:08
G.Kraft G.Kraft är inte uppkopplad

Känner igen mig i detta. Inledde året med att anmäla mig till maraton då jag hyffsat snabbt och enkelt klarade 2 mil i vinterterräng.

Därefter har förkylningarna avlöst varandra, trots att jag varit väldigt noga med att inte träna när jag är sjuk och ta några vilodagar efter att jag känt mig helt frisk. Upplever inte att jag blir sjuk av träningen snarare att jag har kasst immunförsvar och får all skit. Dessutom har varje förkylning suttit i några veckor istället för några dagar.

Fick ställa in maraton då jag knappt hunnit träna och dessutom var genomförkyld när den skulle genomföras. Även mina kollegor och sambo har haft många förkylningar så jag gissar att det helt enkelt kommer utifrån även om man kan vara mindre/bättre rustad för det.

/G
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.

Logga in