Köpa tält i grupp

Jag kan tänka mig att vara kontaktperson för Stockholm då vi trots allt är ca 15 pers. som kommer från Stockholm. Då är vi säkra på att sakerna kommer fram. Dock vet jag inte hur man löser Jönköping, Västra Götaland, Västernorrland och Skåne tex.

// Jocke
 
rabatt

Kan vi inte få rabatten lite mer specifikt. Tycker att 15% är dåligt.
Folk i Jönköping kan ju hämta tältet hos getout.
 
GetOut vill ha en mer specifik beskrivning av vad vi vill ha. Det räckte inte med bara tältmodell, de ville ha leveransdatum samt färg också, därav beskrev de inte närmare rabatten än bättre än 15 %.

// Jocke
 
15%

är löjligt dåligt med tanke på att ni köper så många tält. Dom måste ha minst 40% i avans så förhandla sig till 20-25% vid en större beställning borde gå i alla fall om ni inte väljer större butiker/postorderföretag som ex. Naturkompaniet, Get Out etc. Kolla mindre handlare i stället som för Hilleberg. Köper ni för 100 K och handlaren tjänar 20 på ett bräde så är alla nöjda.
 
Kamvandraren; sa:
är löjligt dåligt med tanke på att ni köper så många tält. Dom måste ha minst 40% i avans så förhandla sig till 20-25% vid en större beställning borde gå i alla fall om ni inte väljer större butiker/postorderföretag som ex. Naturkompaniet, Get Out etc. Kolla mindre handlare i stället som för Hilleberg. Köper ni för 100 K och handlaren tjänar 20 på ett bräde så är alla nöjda.

Eller att Hilleberg kan ge en oslagbar rabatt själva i syfte att underlätta kvalitativt friluftsliv och på så sätt förbättra folkhälsan samt att helt enkelt göra det som en vänlig gest när vi visar ett sånt intresse. Tänk om de skulle sälja hela vår order "non-profit"! Gynna oss som älskar deras tält och flitigt gör reklam för dem genom vårt användande och genom våra goda vitsord. Även om de inte skulle tjäna pengar på det så skulle de vinna väldigt mycket i goodwill, eller vad man ska kalla det.. :)

Ok, knappast troligt, men en kul tanke i varje fall.. :)


[Ändrat av carl_ 2007-02-20 kl 13:47]
 
Jag bor inte mer än ett stenkast från GetOut, ok ett ganska långt stenkast men ändå, så jag ka hämta direkt från deras butik.

Ang. rabatten så är ju 15% löjligt lite, risken är nog stor att de flesta hoppar av om det inte blir bättre än så, tyvärr! Med tanke på vad butiken tjänar på affären i rena pengar så borde 20% vara absolut minimum, helst 25%-30%.
Dessutom kommer de att få många nöjda tältköpare vid bra service(bra rabatt) som i sin tur har många friluftskompisar = många framtida kunder.
 
Japp, vet att några av er bor i trakterna av butiken och kan hämta, dock verkar dom vilja ha en klumpsumma i betalning.. det är där problemet ligger.

// Jocke
 
Nu har en massa fler folk hakat på.. verkar finnas ett enormt intresse för detta och några önskar också att det fanns något liknande i framtiden.

Rätt intressant ställning just nu med vissa problem med leverans och kontanthantering dock.

// Jocke
 
B.E; sa:
Jag bor inte mer än ett stenkast från GetOut, ok ett ganska långt stenkast men ändå, så jag ka hämta direkt från deras butik.

Ang. rabatten så är ju 15% löjligt lite, risken är nog stor att de flesta hoppar av om det inte blir bättre än så, tyvärr! Med tanke på vad butiken tjänar på affären i rena pengar så borde 20% vara absolut minimum, helst 25%-30%.
Dessutom kommer de att få många nöjda tältköpare vid bra service(bra rabatt) som i sin tur har många friluftskompisar = många framtida kunder.

Vad har frilufsbutiker för marginaler?
 
crazy; sa:
B.E; sa:
Jag bor inte mer än ett stenkast från GetOut, ok ett ganska långt stenkast men ändå, så jag ka hämta direkt från deras butik.

Ang. rabatten så är ju 15% löjligt lite, risken är nog stor att de flesta hoppar av om det inte blir bättre än så, tyvärr! Med tanke på vad butiken tjänar på affären i rena pengar så borde 20% vara absolut minimum, helst 25%-30%.
Dessutom kommer de att få många nöjda tältköpare vid bra service(bra rabatt) som i sin tur har många friluftskompisar = många framtida kunder.

Vad har frilufsbutiker för marginaler?

Vet inte vad det ligger på generellt, men vid köp av ett par klätterskor nyligen såg jag säljarens inköpspris, som var lite drygt hälften av det jag betalade. Dock bör det pris jag såg vara exkl moms. Påslaget blir ändå i storleksordningen 40-50 %.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
MissToaster Köpa begagnat tält - hur ska jag tänka? Bo och sova 16
Frippeflyer Köpa tält - vilket märke? Bo och sova 10
Slemelie Köpa tält Bo och sova 19
Pebo Köpa tält - Vaude Taurus 3p? Bo och sova 5
Sonesson Köpa begagnat tält Bo och sova 10
sanoj89 Hjälp mig köpa mitt första tält. Bo och sova 25
busnicke Vilket tält ska jag köpa? Bo och sova 7
Silverswede Biten av fjällen - nybörjare som ska köpa tält Bo och sova 42
fekki Någon som har erfarenhet av att köpa tält från Aliexpress? Bo och sova 55
Kerstin1234 Köpa tält för fam....hjälp...! Bo och sova 16
Markholm Köpa nytt tält, HJÄLP!!! Bo och sova 15
Steer086 Ska jag köpa ett grönt eller orangt WBT3 tält? Bo och sova 26
Tobbe3214 Köpa 2 mans tält Bo och sova 27
hireliath_hotmail.com Vilket tält bör jag köpa Bo och sova 13
Karolina P Köpa begagnat tält - kontrollpunkter? Bo och sova 16
desireman Varför finns det så få 4 mans tält att köpa? Bo och sova 6
Foehammer117 Köpa tält i från/ i USA eller Kanada (Vilka märken ska man titta på?) Bo och sova 3
Fogel Hjälp, ska köpa tält. Bo och sova 1
moms82 På väg att köpa tält Bo och sova 0
Frejjsan Köpa tält? Tips/förslag Bo och sova 8
bjolletz Köpa tält från USA Bo och sova 7
henkee Köpa tält på Biltema...tips Bo och sova 60
skogsvakt Vart köpa Helsport tält? Bo och sova 23
Joakim Ambrosson Köpa ett till tält.. Vaude Hogan UL Argon Bo och sova 1
Carassius Köpa begagnat tält Bo och sova 5
Tristin KÖPA TÄLT SALWEA Bo och sova 6
gynner Köpa tält - var? Bo och sova 4
roggi Köpa tält Bo och sova 4
Bozzfilm Köpa tält Bo och sova 12
drobni Värt att köpa dyrt tält ? Bo och sova 57
Farbror Vad skall man köpa för tält? Bo och sova 1
peteraxelsson Vilket tält ska vi köpa? Bo och sova 12
Köpa tält Bo och sova 3
Wolfred Nordisk telemark 2 LW: Köpa ny tältstång eller behålla den gamla? Bo och sova 7
SkogsKn Köpa ett 18 år gammalt Hilleberg? Bo och sova 10
edwinprimus Köpa Warbonnet Ridgerunner Bo och sova 4
Fjorr Köpa begagnade Hilleberg utan kvitto/garanti... Bo och sova 14
Vandrare Köpa neoair. Xtherm eller Xlite. Bo och sova 9
NaturBoel Hjälp att köpa rätt sovsäck och liggunderlag Bo och sova 12
Hannes Lindgren Köpa vandringstält - hjälp önskas! Bo och sova 3
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
Gurkdjur Köpa ny sovsäck Bo och sova 12
thureb Var köpa impregnerat moskitnät? Bo och sova 4
aksello Köpa tyvek till groundsheet i sverige Bo och sova 18
Lasse Nilsson Var köpa lätt billigt uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 36
kvaark Köpa liggunderlag o sovsäck för sommaren Bo och sova 3
andreas_lund vilken sovsäck bör jag köpa?? Bo och sova 15
Teknikern Köpa nytt "tälthelv*te" eller måste jag sy själv? Bo och sova 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.