Köpa tält i grupp

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Joakim Ambrosson; sa:
3780 x 0,75 = 2835 :-

Fri frakt och ingen tull, moms är inräknat.

Ser inte riktigt hur ni ska kunna få billigare från staterna, men lycka till! :)

// Jocke

Ehh, du tror inte jänkarna tar ut sin beskärda del på det listpriset?

Listpriset i Sverige är ocker.

crazy; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

Ser inte riktigt hur ni ska kunna få billigare från staterna, men lycka till! :)

// Jocke

Säkerligen, men enligt den billigaste leverantören jag hittar i USA kommer du inte under 2500 och då är inte moms, tull och frakt inräknat.

Moms 25 %
Tull 3,5 %
Frakt: 200 kr?

Men lycka till som sagt :)

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
crazy; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

// Jocke

Säkerligen, men enligt den billigaste leverantören jag hittar i USA kommer du inte under 2500 och då är inte moms, tull och frakt inräknat.

Moms 25 %
Tull 3,5 %

// Jocke

Billigaste möjliga AKTO jag kan hitta från staterna inklusive frakt, moms och tullavgift landar på strax under 4000 kr....

Alla som INTE angett färg har fått ett litet meddelande av mig nu om prissituationen så att man kan bestämma sig samt fylla i den nödvändiga infon.

Notera att det fortfarande inte är något "DU MÅSTE KÖPA" utan vi ska få ihop minst 30 tält och sedan går vi vidare i processen och jag skickar ut ett "vill du köpa och godkänner du ditten och datten blabla".

Jag har mejlat och frågat ang. tarps, väntar på svar.

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Alla som INTE angett färg har fått ett litet meddelande av mig nu om prissituationen så att man kan bestämma sig samt fylla i den nödvändiga infon.

Notera att det fortfarande inte är något "DU MÅSTE KÖPA" utan vi ska få ihop minst 30 tält och sedan går vi vidare i processen och jag skickar ut ett "vill du köpa och godkänner du ditten och datten blabla".

Jag har mejlat och frågat ang. tarps, väntar på svar.

// Jocke

Skulle det vara möjligt för dig att lägga upp en lista på vad respektive tält skulle kosta hos den som ni har fått bäst pris ifrån, då kanske fler hakar på.

Det beror ju lite på hur många vi blir. 20 % vid <30 och 25 % vid >30, så säger man ett pris som jag personligen tror blir 25 %, så kan det bli väldigt, väldigt fel.

Bäst är nog att själv gå in på http://www.hilleberg.se

Klicka på Produkter - Tält - Tältmodellen man önskar - Bläddra längst ner för pris och ta x 0,8 eller 0,75.

Frakten är gratis.

// Jocke

Ser att jag glömde att skriva vilken butik det var... Outside i Lund har 20%/25%-erbjudandet.

För att alla butiker ska få samma villkor och tillgång på information ska detta vara med tycker jag.

Ni som inte vet mer än vad som sker här i tråden så är det ett spännande mejl-konverserande om erbjudanden hit och dit :)

// Jocke, som egentligen borde tentaplugga.. ;)

Joakim Ambrosson; sa:
[

Moms 25 %
Tull 3,5 %

// Jocke

Det är liksom inte grejen. Om listpriset i USA är 2500 så säljer Hilleberg tälten till återförsäljarna för runt 1500. På det priset skall man sedan lägga marginal + moms.

Jänklarna tycker att det är svindyrt att betala 2500 för ett Akto. Jag tror Hilleberg medvetet sänkt marginalerna för att kunna konkurrera. I USA finns det nämligen en mer fungerande konkurrans. Inte ett oligopol som här. Men nog om det. :)

crazy; sa:
Joakim Ambrosson; sa:
[

Moms 25 %
Tull 3,5 %

// Jocke

Det är liksom inte grejen. Om listpriset i USA är 2500 så säljer Hilleberg tälten till återförsäljarna för runt 1500. På det priset skall man sedan lägga marginal + moms.

Jänklarna tycker att det är svindyrt att betala 2500 för ett Akto. Jag tror Hilleberg medvetet sänkt marginalerna för att kunna konkurrera. I USA finns det nämligen en mer fungerande konkurrans. Inte ett oligopol som här. Men nog om det. :)

Då får jag vara lite fräck och räkna på "ditt" pris på 1500.. Leverantören släpper aldrig tältet för under 2000, då har du fått 20 % på redan lågt pris. Moms på det, tull, samt transport, då är du uppe i 2650 kr, dvs typ 200 spänn under det pris vi får från Sverige. Dock måste jag ställa en liten fundering på om Hilleberg nästan skänker bort tälten för 1500..? Menmen, skit samma, vi kör troligtvis i Sverige iaf om inget mycket drastiskt sker.

// Jocke, som vill ha en fullständig lista NUUUU!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips