Köpa tält i grupp

GustavOh; sa:
Joakim: hur tänker du dig att vi löser det rent praktiskt?

1. Vi ska få ett bra pris.
2. Jag hör efter att alla är överens om att priset är ok.
3. Vi lägger en beställning gemensamt.
4. Vi inväntar tälten (ingen brådska för de flesta av oss antar jag).
5. Leverantören x får betalningar av oss var för sig och det skickas till var och en av oss. Det är väl enklast och ett grundkrav från oss så slipper någon (jag) ha hand om ca 80.000-100.000 kr vilket jag INTE har lust med ;) Lösningar på annat sätt skickas som förslag till mig!

Edit: vi är nu uppe i 21 tält Edit.

// Jocke
[Ändrat av Joakim Ambrosson 2007-02-16 kl 15:35]

Måste lasta av listan ibland - 22 tält nu!

5 st Akto
1 st Nallo 3 GT
3 st Nallo 2 GT
1 st Nallo 2 (grönt)
2 st Nammatj/Nallo 2/3 GT
1 st Rajd alt. Unna eller båda
1 st kaitum
3 st Staika
1 st Nammatj 2 GT
1 st Staika eller Jannu
1 st Keron 3/4 GT

Totalt: 20+1+1

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Var även inne på Naturkompaniet Kungsgatan idag, övre butiken och där var det lite sisådär med kunskapen om vilka rabatter som kunde ges ;) Typ 10 % vid 100.000 kr enligt kassörskan, typ alltså ;)

Gick ner till Nedre butiken på Kungsgatan och där var det mer konkret, han skulle höra av sig snarast!

Alewald har jag också skickat förfrågan till.

Fler butiker ni kan tänkas komma på?

// Jocke

För Hillebergs (eller någon annan) del blir det ju som att i princip sälja tälten till 25 enskilda kunder, alltså en hel del mer arbetet än att sälja 25 tält till en kund.

/Per

Joakim Ambrosson; sa:
GustavOh; sa:
Joakim: hur tänker du dig att vi löser det rent praktiskt?

1. Vi ska få ett bra pris.
2. Jag hör efter att alla är överens om att priset är ok.
3. Vi lägger en beställning gemensamt.
4. Vi inväntar tälten (ingen brådska för de flesta av oss antar jag).
5. Leverantören x får betalningar av oss var för sig och det skickas till var och en av oss. Det är väl enklast och ett grundkrav från oss så slipper någon (jag) ha hand om ca 80.000-100.000 kr vilket jag INTE har lust med ;) Lösningar på annat sätt skickas som förslag till mig!

Edit: vi är nu uppe i 21 tält Edit.

// Jocke
[Ändrat av Joakim Ambrosson 2007-02-16 kl 15:35]

avslutad210712

Gäst
Joakim Ambrosson; sa:
Var även inne på Naturkompaniet Kungsgatan idag, övre butiken och där var det lite sisådär med kunskapen om vilka rabatter som kunde ges ;) Typ 10 % vid 100.000 kr enligt kassörskan, typ alltså ;)

Gick ner till Nedre butiken på Kungsgatan och där var det mer konkret, han skulle höra av sig snarast!

Alewald har jag också skickat förfrågan till.

Fler butiker ni kan tänkas komma på?

// Jocke

10% vid köp för 100000:-. Tja den rabatten på Hilleberg får jag utan problem om jag köper ett tält på Hägglunds i Luleå. Och när jag köpte mitt Hilleberg var jag lovad samma rabatt på Naturkompaniet i Luleå även om jag vet att de blivit lite svårare att få rabatt hos de sistnämda.

Om Ni vill kan jag kolla med Hägglunds i Luleå men problemet är att jag inte är så intresserad av att vara mellanhand i övrigt eftersom det är mycket som kan strula. Alltifrån att affären inte har eller kan få tag på nog många tält till att tälten kommer bort under transporten till köparen.

Vid rätt pris så kanske jag är intresserad av ett Unna, Akta eller Kaitum

Om nu denna deal blir av(jag har redan anmält intresse för ett Staika), så har jag ett Nallo 2(grönt) i mycket fint skick till salu. Köpte det i april i fjol och har använt det vid 4 tillfällen i somras(med pressenning under) och en gång i vinter.

Läget just nu

Till Per: Jo, men de får en samlad grupp människor som vill ha varor för närmare 100.000 kr nu (23 tältintressenter).

Till Jesper: Roger!

Till Björn: Det vill inte jag heller, därav lösningen med separata betalningar eller om vi kommer på någon smart lösning, men hör efter om rabatt, det skadar aldrig!

Vi har 15 % från Naturkompaniet Postorder
Vi har 15 % från Playground

GetOut, Skövde, Naturkompaniet Kungsgatan nedre och Alewalds har ännu inte svarat.

Tips

Förhandla med en av nätbutikerna i USA. 15-20% på deras priser är helt ok.

Åk över till staterna ett par av er, biljett t&r kostar 4500:- Köp 2 ryggsäckar Arcteryx Naos 70 (bästa säcken) tryck ner tälten i säckarna. Flyg hem igen och slipp moms och tull + 15% rabatt på jänkarnas hillebergpriser

Tack för tipset Peter yw m8

KG Jonsson i Huvudsta (Sthlm)!?

Dem brukar ju köra bra priser i vanliga fall, typ 10% på hilleberg-tält. Dem borde väl vara värda att lyssna med?
/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips