Klättermusen

Men f*n vad saker klättermusen har nu?! Eller är det bara jag som inte vart inne på sidan på länge =D
Dunjackor, sovsäck, mm. ja man vill ju bara shoppaloss.. ha ha. Snyggare är hemsidan med nu!
 
Fula kläder

Jo, visst har de utökat sortimentet och äntligen uppdaterat webbplatsen (efter ungefär 4 års stasis).

Men allvarligt, varför måste de ha en massa jäkla trekanter (och då snackar jag inte bara om loggan) överallt på sina kläder? Om det inte vore för att kläderna var så fula skulle jag säkert också dregla över dem.
 
musen

Ja det var på tiden med nya hemsidan o 19 nya varianter, håller med att man vill shoppa loss, om bara inte prislappen varit en bromskloss, men en del riktiga nya gobitar verkar det allt vara, men inte mycket softshell är det nu gammal modernisera ulltrend på gång,men dunsweatshirten ligger lurigt till även med lite trianglar på, kul med lite källsLEKTYR i soffan i nya katalogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Re: Fula kläder

Nordesjö; sa:
Om det inte vore för att kläderna var så fula skulle jag säkert också dregla över dem.
Sant! Sant!
Hade jag haft en Njal eller en Einride om man sluppit de alldeles utomordentligt fula och onödiga trekanterna? Jadå!
Och när man ändå har ångan uppe: Är det kanske oändligt bra med alla snea dragkedjor? Jag har åtminstone svårt att tänka mig att det ventilerar bättre än när jag öppnar skalet, fleecen och underställspolon som alla har centrerade och raka diton.

Men i övrigt är ju allt rätt fint. :)
-p-
 
Hm.... finns sanning i att klättermusen har en design som inte är den mest tiltalande för ögat men jag måste säga att Haglöfs också har otroligt mycket som är styggt att se på. Med tanke på att Haglöfs produkter knappast (i de flesta fall har jag erfarat) duger åt någonting så kan Klättermusen få ha sina lite konstiga trekanter, bara de fungerar!
 
musen

Håller väl med dej angående de "sneda" kejorna men verkar som om även denna trenden är på g, såg både Arcteryx o Gore o någon annan med "sneda" kedjor, men tycker att det fungerar lika bra eller dåligt på min gamla skidblander(tidig kl-musen Anorak i lättvikt, för de icke vetande) men som sagt en del gobitar var där iår!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kraftiga grejer.

Jag har varit inne i butik och fingrat på de nya jackorna. Vilka gobitar. Liknande förstärkningar står närmast att finna på skottsäkra västar. Ganska fula, och ack så tunga...men ändåååå...

Att kunna ängna sig åt ålning medelst hasning på gatorna i stan utan att jackan tar skada; vilken dröm!
 
Re: Re: Fula kläder

olle11; sa:
Är det kanske oändligt bra med alla snea dragkedjor? Jag har åtminstone svårt att tänka mig att det ventilerar bättre än när jag öppnar skalet, fleecen och underställspolon som alla har centrerade och raka diton.

Nu kanske jag är otaktisk som försvarar klättermusens former, men är inte de snea dragkedjornas fördelar förknippade med annat än ventilation?

En dragkedja som går snett upp hamnar inte mitt under hakan, vilket minskar skav.
En sned dragkedja dränerar väl också bättre, eftersom vattnet rinner bort från kedjan istället för längs med den. Eller hur det nu var... :)
 
Re: Re: Re: Fula kläder

Nordesjö; sa:
En dragkedja som går snett upp hamnar inte mitt under hakan, vilket minskar skav.
En sned dragkedja dränerar väl också bättre, eftersom vattnet rinner bort från kedjan istället för längs med den. Eller hur det nu var... :)

Har en Njal och kan säga att det varken gör till eller från angående ventilation. men man kan ju tycka att de på en tunn bomullsanorak för 3000 spänn inte lagt ner mer tid och tyg på detaljer som skydd för dragkedjan under hakan. Den skaver faktiskt, om man nu ska vara petig...

Å andra sidan är den lätt och behändig, sitter som en smäck och trot om ni vill, men jag tycker den är snygg ;)
 
Re: Re: Re: Fula kläder

Nordesjö; sa:
olle11; sa:
Är det kanske oändligt bra med alla snea dragkedjor? ...
... men är inte de snea dragkedjornas fördelar förknippade med annat än ventilation? En dragkedja som går snett upp hamnar inte mitt under hakan, vilket minskar skav. En sned dragkedja dränerar väl också bättre, ...
Du har förståss rätt.
Jag backar!
Jag erkänner!

Vad jag försöker säga är att jag tycker det är fult med snea dragkedjor.
Jag försökte dock maskera mina märkliga estetiska uppfattningen, med ett påhittat rationellt skäl.

Men jag tycker nog att det ventilerar bättre med centraliserade och raka dragkedjor. Som inte läcker. Som inte skaver. Förståss.
-p-
ps. Jodå, det är förträffliga kläder. I övrigt iallafall. Enligt mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
packåsna Hjälp med att identifiera loppisfynd (Klättermusen) Kläder 3
Schneeberger Klättermusen Draupner Kläder 5
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
fson Erfarenheter av Klättermusen Allgrön 2? Kläder 6
Nirrebosse Klättermusen Gere. 1 vs 2.0 Kläder 5
Almasfar Klättermusen Einride storlekar Kläder 11
Smogz Nån som testat Klättermusen Loride Kläder 11
Oblix Klättermusen Kevlar Kläder 31
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
Johan123 Klättermusen Fjorgyn Knickers Kläder 1
Schneeberger Klättermusen Glaser passform? Kläder 1
Elvah Klättermusen Durin helt vattentäta? Kläder 7
MartinPaddlr Klättermusen - ständig rea? Kläder 23
Glännman Klättermusen Gleipner Kläder 7
Smogz Klättermusen Skade softshellbyxor, nån som testat? Kläder 1
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
arvidsson.anna Jacka från Klättermusen Kläder 24
Arwzz Klättermusen: Eta-proof eller Cutan? Kläder 29
Spira Läcker min Klättermusen Allgrön? Kläder 25
mfehne Klättermusen mithril sweater Kläder 6
niklasaxelsson Klättermusen Njord Kläder 2
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
flierman Klättermusen Brede - utseende? Kläder 15
Musse Vidunder Klättermusen Allgrön och regn? Kläder 10
Tidenztand Klättermusen Einriden, 1.0, Var köpa? Kläder 2
Glännman Klättermusen Trym och Urd byxor Kläder 16
langby Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere? Kläder 14
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
Virrhönan Impregnera Klättermusen? Kläder 25
Lisa A Klättermusen skaljackor Kläder 1
PederNutti Klättermusen, kvaliitet? Kläder 30
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
Supergoofy Klättermusen Allgrön eller Skidbladner Kläder 7
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
Jocke B Klättermusen - men törs jag? Kläder 19
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
Ulf J Klättermusen Skade Kläder 0
Twitcher Klättermusen - ärmlängd Kläder 8
sandwichman Erfarenheter av Klättermusen Freke Kläder 7
axel_broman Klättermusen Freke + ev. alternativ Kläder 0
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4
Charli28 Klättermusen Loke dunjacka - synpunkter? Kläder 10
Info Klättermusen Liv Vs Hild? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
JohJuhlin Klättermusen Iving Kläder 1
jenol Klättermusen Froste Kläder 0
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
sandwichman Klättermusen Gere - era intryck tack. Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.