Gissa position

Bilagor

• jkllgkj5675er.jpg
    jkllgkj5675er.jpg
    38.9 KB · Visningar: 286
Nu var det en evighet sedan jag kunde pricka platsen på bilden, så jag var bara tvungen att svara. Men, tyvärr har jag slut på egna bilder så jag får lämna öppet för vem som vill att lägga upp nästa bidrag.

/ F

Aktuellt

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.
Positionen var helt klart (har ju varit där ifjol) men för toppen behövdes kartan.
Har ingen bild klart rakt nu, därför löser jag inte.

Henning

Det är väl kyrkan i Fatmomakke och då tror jag fjället är Satsfjället.

Javisst, Satsfjället är rätt!

I övrigt ser vi ut över en vik i Kultsjön bort mot Fatmomakke kyrkstad, som sagt. Den nedre bilden visar en 1890-talsscen från en infoskylt. Om jag kommer ihåg rätt sitter den nära kyrkogården.

Varsågod, nästa bild.

Jag håller med Swift, det är inte Satsfjället utan Stöken. Har varit en hel del i området samt runt och uppe på Satsfjället, det har sin branta sida åt "andra hållet" och syns inte från den aktuella platsen. Mvh RN

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.