Gissa position

Vid Krustjärnen har jag tältat, men inte denna natt. Men du rör dig i rätt område med dina gissningar.

Vi tar oss ett tiotal meter bakåt från första bilder och får denna vy.

Bilagor

• 2014_2.jpg
    2014_2.jpg
    42.1 KB · Visningar: 310
Så är det. Vi kom från Holke på väg ned mot Ljungdalen via Ljungris. Ca 800 meter väster om Ljungans raststuga öppnar Ljungan (Ljungån?) upp sig till en liten "sjö", Där på den östra stranden är det en perfekt tältplats.

Båda fotona är i rak västlig riktning.

Över till dig Lorenz.

Den gissningen lyckades jag med tack vare Peregrines förarbeten ;-)

Och så tog det en stund innan jag fattade att det visst är Helags man ser i första bildens bakgrund till vänster och Ekorrdörren och Sylmassivet längst bak till höger.

För att stanna vid ämne vatten så kommer här en bild från ett av landets kallaste och klaraste vatten.
Var står vi?

Bilagor

• fullsizeoutput_835e.jpg
    fullsizeoutput_835e.jpg
    56.4 KB · Visningar: 499

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Sjön är Vájmok, så den första bilden är tagen i närheten av stugplatsen och den andra från Vájmokbákte.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.