Vilken (god) maträtt tar ni alltid med er ut?

Jag tar alltid med en Out Meals "blötmat", tycker de flesta är riktigt goda men chicken Masala är grym. Väger en del jämfört med torrmat men den är så god att det är värt det.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Blötmat när det är eldningsförbud.
Annars blir det råvaror som tillagas över öppen låga.
Som rotfrukter, kött och fisk.
Tycker all mat är godare ute i naturen.
 
Jag tar alltid med en Out Meals "blötmat", tycker de flesta är riktigt goda men chicken Masala är grym. Väger en del jämfört med torrmat men den är så god att det är värt det.

Chicken Masala! När man inser man ska äta den rackaren till middag kommande tre dagar är det inga glada miner. Har du testat andra märken än just Out Meals? Jag tycker att Blåband är generellt bättre även om Out Meals har några goda.
 
Bryggkaffe filter brukar oftast få följa med ut. Även torkat kött, nötter, kryddor.
Favorit är ägg, steka eller koka.
Varma koppen hallon blåbär, som dryck eller som komplement till havregrynsgröten.
 
Chicken Masala! När man inser man ska äta den rackaren till middag kommande tre dagar är det inga glada miner. Har du testat andra märken än just Out Meals? Jag tycker att Blåband är generellt bättre även om Out Meals har några goda.

Jadå, Blå Band är lika goda som Out Meals.
Brukar bara ta med en "blötmat" just p.g.a vikten, tycker det är värt att ha en riktigt god middag. Varför äter du samma maträtt 3 dagar i rad ?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Kul tråd. Intressant att se vad olika det är vad man uppfattar som gott.

Håller med!

Kaffe är alltid med men vad som är gott för min del varierar med säsong och vad jag råkar vara sugen på. Jag gillar också att leta mat i naturen så på någon ö kan det bli fräst strandkål, målla eller stuvade nässlor med vild gräslök. I skogen kanske jag hittar svamp eller något gott grönt att koka ihop. Då har jag haft med olja, vitlök och salt. På det kommer jag långt.
 

Calexico

Avslutat
Bryggkaffe filter brukar oftast få följa med ut. Även torkat kött, nötter, kryddor.
Favorit är ägg, steka eller koka.
Varma koppen hallon blåbär, som dryck eller som komplement till havregrynsgröten.

Jag tycker bryggkaffefilter är överskattat som friluftsmat. Kanske finns lite fibrer i, men lite för papprig smak för min del.
 
Jadå, Blå Band är lika goda som Out Meals.
Brukar bara ta med en "blötmat" just p.g.a vikten, tycker det är värt att ha en riktigt god middag. Varför äter du samma maträtt 3 dagar i rad ?

Har den "förmånen" i mitt jobb. Menyerna kommer kartongvis och att dela upp det för att folk ska få någon form av smakvariation är oftast långt ner på någons priolista.
 

Kveke

Avslutat
Tortillabröd har jag inte alltid, men väldigt ofta med mig. Bra till wraps. Vanligt tunnbröd duger inte då det är för ömtåligt och går sönder.
 

lsjonsson

Avslutat
Efter det att jag flyttade till Kalix från Huskvarna så fick jag lära mig att torka älg- och renkött. Det har alltid följt med mig ut i ryggsäcken vid skogsturer och under jakten på hösten. Utan att skryta så blev jag riktigt bra på det, men tyvärr så fick jag sluta med det p g a det höga saltintaget. Detta upptäcktes vid ett läkarbesök. :(
Ni kan läsa i tråden nedan även om jag inte har nämnt det precis.
Givetvis så finns kokkaffe, kaffekanna och ved finns i skogen.:)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.