Gissa leden

Tackar för erbjudandet!
Och Petters gissning är fel.

Diagonalen är ett alternativt insteg till en annan led. Söker namnet på den kompletta leden.

Här:


Kommer ev att vara borta från tangentbordert över helgen, sorry...
 

Bilagor

  • Jorgen.jpg
    Jorgen.jpg
    44.1 KB · Visningar: 675
Nej alltså, det här är definitivt Brittiska öarna, Norra wales eller lake district.. mer precis än så kan inte jag vara.
 
Wales är rätt :)

Och, perspektivet ljuger en del måste jag erkänna. Det är en ganska brant, men inte alltför lång eller besvärlig, anmarsch från sjön som syns nere i hörnet. Men när det gäller själva klättringen är jag bara halvvägs upp på första replängden!
 
Jag tänkte först på Dinas Mot också, men om det hade stämt skulle sjön inte ligga där, så Llanberis Pass går nog bort. Skulle snarare gissa på Ogwen Valley. För det ligger väll en lilten sjö i Cwn Idwal?
Kan det vara Tryfan?
 
Alldeles riktigt!

Väggen heter Milestone Buttress och ligger på norra flanken på Tryfan ner mot sjön Llyn Ogwen som syns i kanten på bilden.
Leden heter The Direct Route (3 rpl) och har som sagt ett variantinsteg som heter The Diagonal. Grad VD (ungefär 4-,4 ).

Foto här är taget från vägen med några av de lättare lederna markerade. Första repan på Direct Route är den längst till vänster. Jag tror att den som t ex gjort Kaminen på Häller skulle känna igen sig :)
 

Bilagor

  • 858 Milestone buttress routes.jpg
    858 Milestone buttress routes.jpg
    66.5 KB · Visningar: 458
Kände igen bilden direkt. Väntade ett par dagar med att svara för att låta eventuella bestigare få chansen. Har stött på nån nästan exakt likadan bild när jag drömt och nätsurfat på resa till Val di Mello i Italien. led Luna Nascente.
(fusk med ren nätigenkänning.....?)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.