Stora puffar, förstasidan

Sida: Första Föreg. 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... 103 Nästa Sista
Min berättelse om att upptäcka paddling, att bygga en Kavat stripkajak i gran, om att känna glädjen i att få skapa och succesivt se resultatet av timmars slit till en färdig kajak i sjön!
Från den 7 maj kan man läsa fjällkartan vid midnatt. Senast den 1 juni bör man vara i Kvikkjokk om man vill undvika alltför mycket kånkande av skidor på ryggen. Detta handlar om min 24:de diagonal ...
Drömmen om Everest började i skolbänken. I skolatlasen stod det 8848 m över havet, och man funderade om det i huvudtaget fanns luft där uppe. Här är Fredrik Strängs rapport från Everest.
Mattias Bernhardsson mötte vårens ankomst i de västra delarna av Sjaunjas fågelmarker vilka förvandlats till en arena för spel och ritualer. I maj är fjällen och skogen ett kontrasternas landskap där ...
Här kommer den andra rapporten från Stellan på hans cykeltur genom Sahara. Han är nu i Agadez i norra Niger och har nu cyklat 350 mil sedan starten under tre månaders tid.
Det började med att jag och Pawel snackade lite lätt på jobbet … och nån av oss sa – vi går och klättrar Lincancabur i Atacama öknen, Chile … vi snackade inte så länge till, vi bara gjorde det!
På torsdagen nådde Fredrik Sträng och Johan Frankelius toppen på Everest. Grattis! Men de många dödsfallen på Everest i år har åter satt igång debatten om etik vid alpin klättring.
Det är en svart dag för svensk alpinism. Tomas Olssons kropp hittades idag lördag av två sherpas på 6 700 meters höjd. Tomas föll i tisdags från 8 500 meter.
Mats Svenssons var och klättrade Ama Dablam hösten 2005, här kommer rapporten.
Utsidan.se i samarbete med Naturkompaniet och Äventyrsresor presenterar: Claes Grundsten och äventyrets stigar, i Göteborg 11:e maj 2006.
Johan Jörnhagen fortsätter sin resa genom Sydamerika och berättar här om besöket i det mäktiga Inkariket.
Ett reportage om skidåkning i Brezovica i Kosovo - reservort till Sarajevo OS-84.
SVERIGES STÖRSTA KAJAKMÄSSA! Vid Sjöhistoriska muséet 6-7 maj kl 11-16! Här träffar du över tjugo utställare: kursarrangörer, uthyrare, tillverkare, kajakförsäljare mfl.
Strax norr om sälen gick vi - jag och tre vänner, genom Fulufjällets nationalpark sista veckan i juli -05. Erfarenheterna i gruppen av att vandra långt var lika varierande som vädret var då.
Den 22/4 avgjordes årets första deltävling i Svenska Cupen i Multisport. Tävlingen var rafflande från start till slut där det endast skiljde 8 sekunder mellan ettan och tvåan i herrklassen.
För många av oss innebär det några lediga dagar att komma ut och göra roliga saker, vi hoppas du får en skön och avkopplande påskhelg.
I december 2005 åkte jag och min bror till Sydamerika för att försöka bestiga högsta berget utanför Asien. Läs expeditionsredogörelsen här.
Nu har Stellan Johansson startat sin cykeltur och här kommer den första rapporten frân Tombouctou. Cykelturen är tänkt att gâ tvärs genom Sahara frân Bamako/Mali till Cairo/Egypten.
Vinterpaddling när den är som bäst. Skärgården är tom på både båtar och människor, men lika full av naturupplevelser som på sommaren. - men egentligen var det alldeles för kallt...
I slutet av mars åker bergsklättraren Fredrik Sträng till Mount Everest för att tillsammans med sin pappa bestiga världens högsta berg. Detta är inledningen på hans Guinness världsrekord försök, att ...
Redan mars och snart bara en månad kvar innan Svenska Cupen i multisport drar igång. Många ligger redan i hårdträning inför säsongen, för er som inte hittat den rätta inspirationen kommer här en ...
Fangadagen-teamet är på väg mot Mt. Everest. Den 18e februari bar det av från Sverige i en Land Rover Defender. Nu, nästan 3 veckor framme och med ...
Nästa helg är det dags för Vildmarksmässan, 17-19 mars. Mässan går av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö och Utsidans klubbmedlemmar får 20:- rabatt mot uppvisande av klubbmedlemskort.
Klippklättring hade aldrig intresserat Janne Corax. Hur kul kunde det vara att klänga upp och ner på små bergsknallar? Inget för honom, punkt slut....
Utsidan är med på ett hörn när filmen "60 Years Later" har premiär på Hard Rock Cafe Sthlm (26/1) och på Hard Rock Cafe Gbg (2/2). Flera av Sveriges bästa klättrare är på plats. Vinn biljetter!
Janne och Nadine gjorde i början av 2005 en expedition till Sydamerika för att cykla och klättra. Här är deras rapport.
Först en resa till Island och sedan paddling på Grönland, låter spännande eller hur?
Tre bröder och en flod. Men vi pratar inte om vilken flod som helst utan Den Vita Nilen som har sitt ursprung ur Viktoriasjön, Uganda. Följ med Geoffrey, Paulo och Jumas i deras berättelser om detta ...
På universitetet finns stora möjligheter till äventyr, jag vill berätta om hur vår äventyr kommer fördela sig över detta läsår för att inspirera er andra!
Teneriffa är mycket mer än bara hektiska turistorter. Här finns massor av klättring i ett vackert vulkanlandskap. Man kan klättra året runt, oavsett om man föredrar bouldering, sportklättring eller ...