Från Malmö till Marocko

Efter en kort men intensiv förberedelse inför vårt cykeläventyr är vi nu redo att ge oss av!
Den 14 april ger vi oss av från Malmö för att cykla genom Europa ner till Marocko!

Vi trodde att vi hade full koll på läget men efter att ha kört in till cykelaffären fyra gånger för att köpa reservdelar till Petras cykel blev det en stunds smärre ångest och funderande över budget.
Ett spontanköp senare stod vi där med en skinande ny cykel istället och läget under kontroll.

Att planera inför en långcykling var mer komplicerat än vi trodde och nu känns det som om själva cyklingen kommer bli en enda lång nerförsbacke. Tre berg senare i Spanien kanske vi kommer att få ångra de orden men nu...Nu känns det härligt att äntligen få cykla ut på vägen mot vårt äventyr genom Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrike och Spanien för att till sist nå fram till slutmålet Tanger i Marocko. Vi kommer att rapportera då och då till Utsidan.

Vi hörs!
Petra Tufvesson och Martin Bergström

cykling

En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer

Under Lagos yta

En resa genom Lagos slumområde. 1 kommentar
År 2001 placerade vi ut fem st gömmor för att puffa för den då nya flugan "geocaching". Och faktiskt så har ett par av dem överlevt ända till idag ... 4 kommentarer

Inte din vanliga avstickare

Dag Hammarsköldsleden till Kebnekaise fjällstation i all respekt, denna bildberättelse tar dig på en aning udda tur till samma mål. 8 kommentarer
Med Utsidans funktion Turer kan du knyta ihop allt material - bilder, färdspår, blogginlägg mm - för din resa. 1 kommentar