God tid - Levande föda / Levende mat - Mye trim

Har mange år som langtursyklist, med lengste sesong 2007 - vel åtte tusen kilometer med full oppakning og teltliv i skogene i Norden. Det er mange biler på veiene,. men etter å ha testet andre måter å bevege seg på, så står sykling alene tilbake.

Användarnamn: olavroer

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto, Se luffar(loffer)blogg: http://www.utsidan.se/blogs/olavblogg1/index.htm

Ryggsekk

Ryggsekken, den skal brutto veie under 6 kilo, uten mat og drikke. Og jeg har forsøkt å fylle den med helt "nødvendige" saker og ting.

Fokus

Etter en lang planleggingsperiode, er det bare ett fokus: hvor mye bagasje er det behagelig å bære. Og resten av planleggingen er knyttet opp mot dette.

Noen ganger regner det

... og da er en poncho fra Fjällräven en nødvendighet. Den veier 422 gram, men det er ganske bra, da den kan brukes til flere ting.

Det er helg

... og vel en uke til flyet tar med vandreren til startpunktet: Sevilla.

Trene, utforske og bli fotografert

Bruke utstyret, teste hvordan det føles og velge hva og hvordan. Og med fotograf som følgesvenn, så kan man se seg selv "fra utsiden". I dag legger jeg ved et oversiktsfoto av luffaren. Og jeg har lagt et bilde av uteliggeren på min web-side: www.olavroer.com.

Det var nyttig å montere bivysekk, sovepose og madrass og åle seg ned i det. Og meget behagelig å ligge der. Helt uten følelsen av å være innelukket i et telt, hvor man ikke kan se det som hender rundt.