En friluftsblogg. Friluft såsomi kängor, ryggsäckar och tält. Och lite annat också kanske.

Obotlig natur-och friluftsromantiker med förkärlek för vandring och god mat. Hundar, ryggsäckar och kängor. Också.

Användarnamn: Nyingen

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Jakt, Bär & svamp, Orientering, Löpning

Matinspiration - ett gästinlägg

Eftersom det säkert är många som har sina höstvandringar framför sig så passar jag på att dela S matinlägg här också. Kanske ger det lite inspiration till någon!

Detta är alltså en uppföljning till förra inlägget som handlar om själva turen... https://www.utsidan.se/blogs/nyingensblogg/stora-bla-pa-tur-genom-sarek.htm

Stora Blå på tur genom Sarek

Lill-Kajkan och Stora Blå på väg nordvästut längs Bastavagge. Foto: B

Hur gick det för Stora Blå i Sarek är det kanske några som undrar nu efter förra inlägget. Stora Blå, det är ryggan det :-) Jo, det gick lysande. Visst tog det två dagars vandring innan jag lyckats ställa in den som jag ville ha den, men sen satt den som en smäck! Lätt och skön att bära. Det skall dock modifieras lite detaljer när jag kommer hem: en plutt-plastdragkedja i yttre topplocket(som jag borde räknat ut med xxxxxxx och en bit krita att den inte skulle hålla) ska bytas, lockets stängningsremmar ska förlängas och fästas i ramen, inte i tyget, precis som på originalen, och lite annat småkrafs. På det hela är jag mycket nöjd! Återkommer längre ner till lite mer om ryggsäcken tror jag. ( Inläggen växer liksom fram efterhand de skrivs så jag vet inte riktigt just nu vad som kommer stå längre ner...)