Tankar kring mina olika äventyr.

Användarnamn: bensson

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Dykning, Vandring, Navigering, Foto, Segling

Inför provtur nr två.

Det börjar dra ihop sig. Nu har jag fått schemat för nästa år, och de första sex veckorna vi har i skolan. Vi börjar vecka 2, och alltså vecka 8 går jag ut. Det är nu påtagligt. Jag får en rådjurspanik i kroppen, en paralyserande känsla av att det är så otroligt mycket kvar att göra. Men i samma stund tänker jag på att jag faktiskt inte sitter sysslolös. Jag betar av saker jag kommer på, funderat på. Jag har koll på allt i lägret. Jag saknar sele och något varm att ha på fötterna i tältet, men annars är det inget jag behöver skaffa fram. Nästa vecka går jag ut på en provtur igen, denna gång en längre, för att testa mer saker. Att testa att allt håller som det skall. Snötillgången var lite sådär sist, så jag fick trycka ner tältpinnarna i marken. Kärlen hade inte gått ner så djupt än, så det lät sig göras. Hoppas det är mer snö nästa vecka. Denna gång skall jag verkligen mäta bränsle åtgången, för att ha en humm om hur mycket jag kommer behöva. Jag skall ha samma mat som jag planerat ha på turen. Det slimmade köket, inget kaffe...:(  (Intressant att kaffet var ett så känsligt ämne för många läsare :) )

Jag skall köra med min lilla Livlina, en Spot, som är en form av gps-sändare som använder sig av GlobalStars sateliter för att skicka koordinaterna där jag befinner mig till förprogramerade mottagare, Mor och Far exemplevis. Tracking funktionen skall jag också ha på, så jag skall kunna se exakt var jag gått, och framför allt, så vet min "Crew" om var jag befinner mig. Funderar på hur jag skall kunna dela med mig av den infon till Er, så att ni kan följa en lite röd prick på en google karta, i mars, och ängna mig en tanke. Återkommer om detta.