Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
XXL Webb
- Trådstartare forslund
- Start datum
Borde vara bra...
Jag har handlat en hel del direkt i butik. Och där har dom alltid varit extremt tillmötesgående, vid reklamationer, service och så. Så det borde inte vara några problem med web butiken tror jag
Jag har handlat en hel del direkt i butik. Och där har dom alltid varit extremt tillmötesgående, vid reklamationer, service och så. Så det borde inte vara några problem med web butiken tror jag
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
handlat mycket från xxl.
jag har fysiskt varit i alla butiker i Sverige, då jag saknar en på egen ort.
Den enda som är vettig är den i Sissjön. undantag från en vettig säljare på vapen/friluftsavd. i Bromma.
webbhandeln har jag utnyttjat vid ett tillfälle och kommer aldrig mer göra det. lev.tiden och tvungenheten att påminna om att skicka orden avgjorde det.
jag har fysiskt varit i alla butiker i Sverige, då jag saknar en på egen ort.
Den enda som är vettig är den i Sissjön. undantag från en vettig säljare på vapen/friluftsavd. i Bromma.
webbhandeln har jag utnyttjat vid ett tillfälle och kommer aldrig mer göra det. lev.tiden och tvungenheten att påminna om att skicka orden avgjorde det.
Riktigt tillmötesgående. Fick reklamera en Norröna Para Ranger som släppt i en söm utan några som helst problem.
Pratar alla XXL WEBBbutik som frågan gällde?
antagligen inte. välkommen till utsidan.se
Har viss erfarenhet av en XXL-butik - köpt några enstaka produkter utan problem. Dock ej via webshopen.
Som man kan läsa i denna tråd är det flera som reklamerat de produkter de har köpt hos XXL - oftast utan större problem. MEN, ska det vara så att man ska behöva reklamera produkter? Svar Nej. Såklart att man kan ha otur att köpa ett "måndagsexemplar" någon gång, men nog verkar det lite märkligt att flera har reklamerat det de köpt. Och ärligt, vad hjälper en ursäkt dig, om du inte får det som du beställt i tid?
Nu till något tråkigare; jag besökte butiken fysiskt och provade 5-6 olika par vandrarkängor och fick hjälp av en Mycket trevlig kille, som visade stort tålamod. Eftersom mina fötter är lite speciella är det otroligt svårt att köpa skor, kängor etc. Till slut tog han fram ett par Meindl som faktiskt sitter riktigt bra på mina fötter! Enda "aber" var att de kostar mer än de som jag först tittat på. Nämligen 2899:- enligt prisskylten på hyllan där kängorna finns. Jag gick hem och funderade lite på om jag skulle slå till eller inte, 2899:- är väldigt mycket pengar i min värld. Kollade då deras hemsida, och fick till min förvåning se att kängorna inte alls kostar samma som i butiken, utan faktiskt 1999:-! Det är en skillnad på 30%...
Dagen efter gick jag tillbaka och provade kängorna med egna strumpor och lade in bra sulor, och frågade en i personalen om priset på hemsidan. Han kollade det i datorn, och visst, de kostade 1999:-. Hur mycket hade jag fått betala om jag Inte hittat priset på hemsidan och Inte frågat om det?! Jag bara undrar.
Jag köpte kängorna - och så vitt jag såg häromdagen när jag var där i ett annat ärende (kommer till det ärendet snart) så står prisskylten om 2899:- kvar... DÅLIGT! Skämmes ta mig fan, som de säger i Norrland ibland.
Nästa ärende handlar om en sak som jag beställde på en särskild avdelning hos XXL, och hämtade, som inte var ok. Efter ytterligare 6 besök och en månad senare har de FORTFARANDE inte fått ordning på den! Snacka om inkompetent personal! Skandal rent ut sagt.
Ska bli väldigt intressant och se hur det slutar... De har denna vecka på sig att ordna upp allting. Annars... blir det inte kul för dem.
Lite OT;
Allmänt verkar det som att vi måste vänja oss vid att (framför allt yngre) personal i butiker inte verkar ha det minsta till servicekänsla numera. Inte sällan ser man personal som står och "pratar" med sina kollegor om allt och ingenting, trots att kunder uppenbarligen stå i kö!
Inte heller ska man som anställd stå och prata om sitt arbete och sin egen situation så att en kund hör detta!
De visar ofta inget som helst intresse att sälja en vara, utan verkar mest besvärade av att det faktiskt kommit en person som vill köpa en vara. Ett mycket märkligt beteende.
Som man kan läsa i denna tråd är det flera som reklamerat de produkter de har köpt hos XXL - oftast utan större problem. MEN, ska det vara så att man ska behöva reklamera produkter? Svar Nej. Såklart att man kan ha otur att köpa ett "måndagsexemplar" någon gång, men nog verkar det lite märkligt att flera har reklamerat det de köpt. Och ärligt, vad hjälper en ursäkt dig, om du inte får det som du beställt i tid?
Nu till något tråkigare; jag besökte butiken fysiskt och provade 5-6 olika par vandrarkängor och fick hjälp av en Mycket trevlig kille, som visade stort tålamod. Eftersom mina fötter är lite speciella är det otroligt svårt att köpa skor, kängor etc. Till slut tog han fram ett par Meindl som faktiskt sitter riktigt bra på mina fötter! Enda "aber" var att de kostar mer än de som jag först tittat på. Nämligen 2899:- enligt prisskylten på hyllan där kängorna finns. Jag gick hem och funderade lite på om jag skulle slå till eller inte, 2899:- är väldigt mycket pengar i min värld. Kollade då deras hemsida, och fick till min förvåning se att kängorna inte alls kostar samma som i butiken, utan faktiskt 1999:-! Det är en skillnad på 30%...
Dagen efter gick jag tillbaka och provade kängorna med egna strumpor och lade in bra sulor, och frågade en i personalen om priset på hemsidan. Han kollade det i datorn, och visst, de kostade 1999:-. Hur mycket hade jag fått betala om jag Inte hittat priset på hemsidan och Inte frågat om det?! Jag bara undrar.
Jag köpte kängorna - och så vitt jag såg häromdagen när jag var där i ett annat ärende (kommer till det ärendet snart) så står prisskylten om 2899:- kvar... DÅLIGT! Skämmes ta mig fan, som de säger i Norrland ibland.
Nästa ärende handlar om en sak som jag beställde på en särskild avdelning hos XXL, och hämtade, som inte var ok. Efter ytterligare 6 besök och en månad senare har de FORTFARANDE inte fått ordning på den! Snacka om inkompetent personal! Skandal rent ut sagt.
Ska bli väldigt intressant och se hur det slutar... De har denna vecka på sig att ordna upp allting. Annars... blir det inte kul för dem.
Lite OT;
Allmänt verkar det som att vi måste vänja oss vid att (framför allt yngre) personal i butiker inte verkar ha det minsta till servicekänsla numera. Inte sällan ser man personal som står och "pratar" med sina kollegor om allt och ingenting, trots att kunder uppenbarligen stå i kö!
Inte heller ska man som anställd stå och prata om sitt arbete och sin egen situation så att en kund hör detta!
De visar ofta inget som helst intresse att sälja en vara, utan verkar mest besvärade av att det faktiskt kommit en person som vill köpa en vara. Ett mycket märkligt beteende.
handlar i deras butik en hel del och är alltid nöjd, behövt reklamera en gång och det var inga problem!
det jag kan störa mig lite på är att deras priser bollas upp och ner hela tiden. köpte en leatherman för över 500kr, två dagar senare så var den sänkt till 299kr, tyvärr så hittade jag inte kvittot den gången. köpte en H/H flecee för 900kr som veckan senare kostade 400kr.
men men, fler nöjda miner än sura allefall!
det jag kan störa mig lite på är att deras priser bollas upp och ner hela tiden. köpte en leatherman för över 500kr, två dagar senare så var den sänkt till 299kr, tyvärr så hittade jag inte kvittot den gången. köpte en H/H flecee för 900kr som veckan senare kostade 400kr.
men men, fler nöjda miner än sura allefall!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg