Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hadde det ikke vært OK med egne waypointssider på Utsidan, hvor Gps brukere kunne dele sine waypoints med andre. Det jeg har sett av waypoints sider i Sverige er ikke så mye og skryte av. Eller hur.....
"ikke så mye att skryte av"??? Jag skulle vilja skryta lite med min sida på http://go.to/gps Där finns i alla fall över 100.000 waypoints för Sverige...
Hei.
Det er vel og bra at du har så mange waypoints der, men de jeg har lastet ned på Ozi. feks. lakes, mountains, osv. Stemmer inte als. Felmarginer fra 50-500m. Det jeg ønsker er korrekte waypoints og ikke slike som ble lagd før SA ( felkorr.am.)kom. Jeg er sikker på at det er mange gode waypoints ute blant folk i Sverige som er gode. Jeg synes også at vi ikke skal slå oss til ro med dine sider. Noe er bra men det er mye som burde vært tatt vekk.
Du har tyvärr rätt i att noggrannheten inte är den bästa i alla mina wp-filer. De flesta är gjorda av data från http://www.nima.mil och där är precisionen bara en grad i både lat och long så det maximala felet kan bli bortåt en kilometer om det vill sig illa...
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...