Waypoints kommer inte med

Hade Friluftskartan i min GPS76CS och det funkade ju klockrent..men så skulle jag testa sommarens norgekartor och fick problem.

Började med att ta in de i Mapsource och passade då på att sätta dit lite waypoints på platser jag ville ha med. Men när jag laddade ner kartan i GPS'n och sen går på Find - Waypoints så får jag bara upp en lista med de waypoints jag gjorde i friluftskartan..

Någon som kan berätta vad jag gör för fel?

What to send

Kanske du (eller MapSource) inte hade markerat för waypoints i rutan ”What to send”.

Per Brune

Letar du i alfabetisk ordning, då? För om du tar närliggande, är du kanske för långt från Norge för att se dem?

Anders

Har knåpat lite mera nu. Hittar visserligen mina "norska" WP's nu, men inte genom att knappa Find - Waypoints, utan jag får knappa runt lite innan jag hittar dom.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
Bara de närmaste

Har du ställt in GPSen på att bara visa de närmaste (hur man nu gör) ?.

Sänd all waypoint från GPSen till MapSource och kolla om de kommer med på Norgekartan i datorn.

Per Brune

Vadå "knappa runt lite"? Med en sån beskrivning är det sannerligen inte lätt att förstå om du gör något som kunde gjorts på ett bättre sätt, för att få det du egentligen vill ha.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips