Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vita blixten
- Trådstartare landy
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nu ska jag bara få dem att glida något i alla fall...
Glida...? Vita blixten...? Det har jag aldrig varit med om. Man hasar väl sig mest fram
Lycka till med jakten!
Medan vi F-skallar hasade oss fram på vita blixten så hade, (om jag kommer ihåg rätt), de högre befälen träfärgade skidor som vi kallade Bruna Bromsen. Vad var det för något? Var det civila skidor de hade eller fanns det träfärgade skidor inom försvarsmakten?
Du menar "hasande hämnaren"? Jo, de är militära. Och inte är de bättre än de vita. Man får släpa sig fram på de med. Jag tror dock att de är något kortare än de vita... Det kan ha varit så att de från början hade stålkanter för mer avancerad hasning men på de som jag har sett så fanns kanterna inte kvar. Kanske för att folk mest gjorde sig illa på dem...
Glida...? Vita blixten...? Det har jag aldrig varit med om. Man hasar väl sig mest fram
Lycka till med jakten!
Haha... instämmer helt
De enda bruna militärskidor jag sett hade skruvade stålkanter. Tunga skidor var det...
Medan vi F-skallar hasade oss fram på vita blixten så hade, (om jag kommer ihåg rätt), de högre befälen träfärgade skidor som vi kallade Bruna Bromsen. Vad var det för något? Var det civila skidor de hade eller fanns det träfärgade skidor inom försvarsmakten?
När jag gjorde min militärtjänst 1974-1975 fanns det en militärversion av SixJe Elit (Sixten Jernberg Elit). Bara klarlack eller fernissa på ovansidan.
Smala trädskidor och som även med civila mått var lätta. Om minnet inte sviker mig så var SixJe Elit lätta bl.a tack vare att de hade luftkanaler. Ev var det även balsam i skidorna (här sviker minnet ännu mer). Tillverkaren av SixJe Elit var nog ”Sundins”
En dag var en sopcontainer halvfull med militärversion av SixJe Elit, så vi var några som försåg oss med ett par var (som dock var för långa för mig).
OT: Om vi gjorde något straffbart i och med återvinningen så är det nog preskriberat nu.
För yngre personer som inte känner till Sixten Jernberg http://sv.wikipedia.org/wiki/Sixten_Jernberg (eller Googla)
Per
De enda bruna militärskidor jag sett hade skruvade stålkanter. Tunga skidor var det...
Nu var det över 20 år sedan så jag kan komma ihåg fel men visst hade väl vita blixten skruvade stålkanter också?
Liknande trådar
- Svar
- 1
- Visningar
- 3 M
- Svar
- 9
- Visningar
- 2 M
- Svar
- 6
- Visningar