Vista vs. Vista C vs. Legend C vs. 60C vs. 60CS

Bra val tycker jag, har själv haft en Legend C i cirka ett halvår och är mycket nöjd än så länge.
Avgörande för mig var priset och den långa batteritiden. Minnet på 24MB har än så länge räckt till utan problem.

Garmin 60C

Hej!

Jag har använt min Garmin 60C i snart ett år och är riktigt nöjd med den.

Förra sommaren använda jag den för navigering till sjöss (Bluechart) runt västkusten, till Danmark och Norge. Jag har även använt den för vandring (Friluftkartan) i stora delar av Sverige med mycket gott resultat. Under februari/mars tog jag även med den på vandring i Nya Zeeland och USA.

Eftersom jag aldrig nollställt "total distans" kan jag se att jag använt den i båt, kajak och på vandring i snart 350 mil. Under denna tid har jag utsatt den för allt från damm, lera, regn och snö till stekande sol. Även om jag har lyckats göra några repor i den så fungerar den lika bra som om den vore ny.

Till nackdelarna hör självklart priset. Kartorna är inte direkt billiga heller, men det är ju lika för alla modeller. Det är dessutom ganska krångligt att installera kartorna.

Till slut ...som omdömme kan jag säga att om jag hade tappat bort den så hade jag köpt en precis likadan igen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Legend C eller Vista C,
" Batteritid: Upp till 36 timmar (Legend C) eller 20 timmar (Vista C) vid normalt användande"

Går det att stänga av barometern och kompassen i Vistan så man får lika lång batteritid som Legenden har? Eller är de inkopplade hela tiden?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips