Hejsan!
Ska på kurs till en ö i Roslagen i skiftet oktober/november och fick nyss veta att vi ska sova i vindskydd första natten... Vad tror ni om natttemperaturer så års? Jag har bara en billig sovsäck, endast använd på sommaren... Har hört att man kan lägga i en fleecefilt för att höja temperaturen, är det någon som har erfarenhet av det? Får kanske en pojke jag kan sätta ihop säcken med, men räcker han, eller borde jag investera i en ny säck? Det kommer ju inte vara någon vandring eller längre bärande, max ett par km, så viktfrågan behöver jag inte ta itu med än så länge.
 Det kommer ju inte vara någon vandring eller längre bärande, max ett par km, så viktfrågan behöver jag inte ta itu med än så länge.

Ska på kurs till en ö i Roslagen i skiftet oktober/november och fick nyss veta att vi ska sova i vindskydd första natten... Vad tror ni om natttemperaturer så års? Jag har bara en billig sovsäck, endast använd på sommaren... Har hört att man kan lägga i en fleecefilt för att höja temperaturen, är det någon som har erfarenhet av det? Får kanske en pojke jag kan sätta ihop säcken med, men räcker han, eller borde jag investera i en ny säck?