Vill ha tips på bra billig skaljacka!

Billigaste skalet har du antagligen redan hemma i garderoben, en del/helsyntetisk herrskjorta.
Den är vindtät, torkar snabbt och passar. Men statusfaktorn är låg!
Vindblus är ett friluftsplagg som få har här i norr. När du väl skaffat den första kan du inte vara utan.

Jag har en Marmot vinblus och en mycket lätt funktionärsvindjacka från GbG varvet från Adidas. Både extremt lätta, vindtäta och sköna. Tyvärr snor min dotter Marmot jackan och maken Adidias varianten. Vi behöver alltså en till... Det är där jag tänker på skjortorna i garderoben... Jag har haft på mig t.e.x Fjällrävens funktions skjorta som ska vara syntet, men jag tycker inte att den är lika vindtät... Vad är annars ett billigt alternativ? (Hade hoppats på en funktionärsvindjacka vid Varvet i år också, fick en - skön, men tyvärr för tung...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag kämpar ofta mot frestelsen att köpa denna skaljacka bara för att den verkar så otroligt prisvärd. Utbudet av 3-lagers eVent-jackor för ca tusenlappen är inte jättestort....

Det är kanske inte det mest välrenomerade märket, men allting jag har (ryggsäck, kläder, kängor) håller för sitt pris god kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips