Vill ha tips på bra billig skaljacka!

Billigaste skalet har du antagligen redan hemma i garderoben, en del/helsyntetisk herrskjorta.
Den är vindtät, torkar snabbt och passar. Men statusfaktorn är låg!
Vindblus är ett friluftsplagg som få har här i norr. När du väl skaffat den första kan du inte vara utan.

Jag har en Marmot vinblus och en mycket lätt funktionärsvindjacka från GbG varvet från Adidas. Både extremt lätta, vindtäta och sköna. Tyvärr snor min dotter Marmot jackan och maken Adidias varianten. Vi behöver alltså en till... Det är där jag tänker på skjortorna i garderoben... Jag har haft på mig t.e.x Fjällrävens funktions skjorta som ska vara syntet, men jag tycker inte att den är lika vindtät... Vad är annars ett billigt alternativ? (Hade hoppats på en funktionärsvindjacka vid Varvet i år också, fick en - skön, men tyvärr för tung...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kämpar ofta mot frestelsen att köpa denna skaljacka bara för att den verkar så otroligt prisvärd. Utbudet av 3-lagers eVent-jackor för ca tusenlappen är inte jättestort....

Det är kanske inte det mest välrenomerade märket, men allting jag har (ryggsäck, kläder, kängor) håller för sitt pris god kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips