Någon som har testa dom här?

Någon som har testa dom här skal jackorna?

Någon som har testa dom här två jackorna/byxor,är det något att ha?

är dom vattentäta, andas dom ??

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17047&plats_id=1434

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16987&plats_id=1434

tänkte ha den vid fiske,fast jag äger en Haglöfs spitz jacka ,men jag är inte så sugen på att andvända den när jag flugfiskar för om man råkar sätt flugan i ryggen om vinden blåser lite fel;)lite synd att få hål i den dyra jackan;)

så jag tänkte att jag ska köpa en billig skaljacka istället då gör det inte så mycket om det blir ett litet hål i den m.m.

så någon som har testa någon av jackorna ute på fält så att säga??

kom gärna med tips på en bra,lätt,vattentät,snygg skal jacka som ej kostar skjortan

/P

Senast ändrad:
Jag har en Didrikson Commuter som jag använder på vintern. Den har jag inte haft några problem med hittills. Didrikson känner jag inte riktigt är ett budgetmärke utan mer jämbördiga med Haglöfs om man nu skall jämföra med T&P samt Eurohunt.

Eurohunt är ett märke jag annars också har goda erfarenheter men då främst i deras "G-1000" tyger. Just nu är deras Light Weight skaljacka på REA på Engelsons. 350 kr istället för 800 kr men finns bara kvar i storlekarna C48, C50, C56. Synd att jag gjort rätt mycket inköp den senaste tiden för C48 skulle passa mig rätt bra.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
det låter intressant:)vad heter lättvikts jackan mer
du skriver om,vart hittar jag bilder på den,är det den som finns på Itab sidan kanske??

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips