Vill börja med klättring (Halmstad)

Hej hej!
Självklart ska du dyka upp hos oss på Slottsmöllan i höst! Som käre gamle ;-) Jörgen redan sagt så kan man alltid bouldra på egen hand och vill du klättra rep så hjälper de i receptionen dig. Eller så kan du ropa "Jörgen!" och "Eva!" högt så hjälper vi dig :) Eller hur J?

Kul att du är sugen på att klättra! Vi är snälla på HKK (det är det enda inträdeskravet) så känn dig som hemma :)

Vi ses!
/eva

Aah, the queen of kladdkaka has spooken, och hon speakar well!

Japp! Bara ropa på Eva (du kan även prova att ropa efter kladdkaka, Eva är ytterst lyhörd för sådana behov) eller mig, och vi kommer springande som små hungriga illrar!!
/Jörgen "oldtimern"

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Apropå ålder och klättring.

Dom kända Schweiziska klätterbröderna Remy hade ifjol med sig sin 84-årige far till Kalymnos.
Denne äldre gentleman klättrade 6a som försteman och 6b med topprep.

Apropå ålder och klättring.

Dom kända Schweiziska klätterbröderna Remy hade ifjol med sig sin 84-årige far till Kalymnos.
Denne äldre gentleman klättrade 6a som försteman och 6b med topprep.

Otroligt!
Fast visst, senast jag var på Grönbrink blev jag ifrånklättrad av nån som nog är några år äldre än jag.
Tilläggas kan att han hade röstresurser som vida övertiger mina också, men det är en annan historia! ;)

Fritz Wiessner, född år 1900, klättrade en bra bit in på 1980-talet. Bara ett par år före sin död (dog 1988) var han aktiv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Wiessner
Image:Fritz2.jpg

Image:Fritz1.jpg

Och Fred Beckey, född 1923, är fortfarande aktiv: en.wikipedia.org/wiki/Fred_Beckey
808919714_09a127e940.jpg

Har man bara hälsan...

;d

Jag springer dit nästa vecka o ropar efter Kladdkaka eller Jörgen då =P Får se om de blir tis lr onsdag.. SKa bli intressant haha

Hm, kommer du på onsdag så är risken stor att du inte får något svar på ropen, eftersom det inte är öppet på onsdagar! Tisdag eller torsdag (el lördag-söndag) är klart giftigare alternativ! :)
Välkommen!
/Jörgen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips