Vilket tält?

fbe3a2902c1ab3195c0174110441d425.jpg

Jag har sett detta tält i en reklamannons för North Face. Det ser ju ut att vara ett mycket enkelt och lätt tält, någon som vet vad modellen heter, vad det väger och har egna erfarenheter av det?

Mvh /Joel

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tack för svar! Jag har funderingar på att kanske skaffa mig ett liknande tält någon gång i en avlägsen framtid. Måste dock införskaffa ett expeditionstält för BC först :)

Mvh /Joel

hmm...

Tältet ser ut som ett i-tent men jag har aldrig sett ett sådant med ventilation på sidan...dessutom "ser det ut som" att det sitter en TNF-logga på sidan av tältet. Kanske TNF testar en prototyp?

Kan vara ett äldre Integral Designs MK1 också.

Stef

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Ett kanontält

Hej! Bergans har ett identiskt med tältet på bilden, men rött. Det är för övrigt i dermizax, precis som deras skalplagg. Ingen kondens där inte. Värt att kolla upp, ligger bra till prismässigt!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.