Vilket fotogenmärke till vintertur?
- Trådstartare Anton1
- Start datum
Så är det, men rekommendationen är att använda t-sprit ändå. Fotogen sotar och stinker när det brinner med gul veklåga.Om jag har fattat det rätt så har optimus Nova en veke som används till förvärmning, och då kan man använda fotogen även till förvärmning?
Medans ex primus omnifuel saknar veke och kräver ex t-tenol till förvärmning.
Så ifall jag tappar bort t-spriten finns det åtminstone en nödlösningSå är det, men rekommendationen är att använda t-sprit ändå. Fotogen sotar och stinker när det brinner med gul veklåga.
Primus Omnilite har veke. Jag vet inte hur det är med Omnifuel. Vad gäller bruk av lampolja som bränsle så använde jag det till mitt Omnilite i början med följden att jag fick byta ut filtret. Filtret blev snabbt igensatt när jag använde lampolja.Om jag har fattat det rätt så har optimus Nova en veke som används till förvärmning, och då kan man använda fotogen även till förvärmning?
Medans ex primus omnifuel saknar veke och kräver ex t-tenol till förvärmning.
Jag kollade på Primus' hemsida: Omnifuel har veke.Primus Omnilite har veke. Jag vet inte hur det är med Omnifuel. Vad gäller bruk av lampolja som bränsle så använde jag det till mitt Omnilite i början med följden att jag fick byta ut filtret. Filtret blev snabbt igensatt när jag använde lampolja.