Vilket alternativ på Durlings Led

Hur luftig är den passagen egentligen? Den gången jag refererar till ovan var vi in till Silverfallet och kollade men valde att gå runt med tanke på att vi hade full vandringspackning. Har dock funderat på att ta den röd-gula vägen upp någon gång utan full packning. Är den enda icke-klättringsvägen jag har kvar upp på Kebnekaise men är inte säker på om min sambo kommer att uppskatta vägen.

silverfallet, luftig, fullt passerbar i bra väder, no way i regn.

Jag har gått gul-blåa sträckan ner mot Singi (gick hela din gula linje), det var inte helt lätt men gick. Ganska brant innan man kommer ner i Singi. Upp mot Keb skulle jag ta Durling, men vill ni testa den andra vägen så ta den gula leden. Tror inte det är någon vits att gå söder om sjön (blå led).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips