Vilket är ert favorit märke ?

Heimskautarefur som det heter på isländska. Bra kläder.

Lundhags gör bra skor.

Norrønas gamla saker (jackor, ryggsäckar, skalbyxor) är bra, men de går ju inte att få tag på. Tyvärr.

Strømengs gör bra knivar.
 
märke

Absolut jörnkänga, köpte ett par på tradera,blev ganska besviken på lundhags, när jag var in där i vinter pratade även med skomakaren, service var god men varför ska man skicka grejorna runt jorden när vi behöver jobben i sverige, för de priserna de har där så är det för min del som det är för peak performance=bara för show off .hiskliga pengar alltså, åter till jörnisar, väl jag hade satt foten i dom så kände jag direkt att dessa var perfekt ,inga skav absolut perfekt, totalt värt priset.
Har kollat en tid på skaljackor ville ha en med öppningsbar sida samt öppningsbar för rygg smat fast huva vattentät, var in i höst på klättermusen i Åre men jag tycker att det är för mycket pengar, har dock spanat in outdoor research Forray jacka, men har inte hittat någon vettig test av denna, runt 200 dollar i USA enligt deras hemsida livstidsgaranti, chattade med backcountry.com och det var inga problem att köpa därifrån ej heller med garantin.
Har även tittat på arc´teryx tycker att de är för dyr, är de verkligen värd priset?
Någon som har erfarenhet av outdoor research, har läst en recession här på utsidan men skulle verkligen vilja ha fler.
 
gammal

En favorit jag har är en vindjacka från "Five Seasons", är nog på sista året nu...
Annars så blir det lite olika.

Angående recensioner, så kolla utländska(amerikanska, backcountry är bra på det) sidor, och se vad folk skriver. Märker att de är bättre på att ge utlåtanden på produkter i usa än här i sverige...
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.