Vilket är ert favorit märke ?

Visst! Ganska svårt att rangordna. Men generellt. Vilket är ert absoluta favorit varumärke inom friluftslivsprodukter???

Själv säger jag nog Arc´terx

Daniel
 
Nädu

jag går efter funktionsbedömningsprincipen, och då blir det pga olika reor och butiker en blandad palett. Glöm inte den pekunjära delen av principen....
//J
 
Om man bara fick välja ett märke skulle det bli Marmot.
Det är det märket som har flest prylar ur olika kategorier som passar mig, skaljackor, skalbyxor, dunkläder, vindskjorta, softshells, sovsäckar...

Fast inget märke har allt, eller det bästa av allt, så irl blir det rätt blandat.
 
Öhh, Everest...

Nej, skämt å sido, så måste ju någon lyfta fram våra inhemska tillverkare. Jag säger därför Haglöfs

Mvh /Joel
 
Jag förstår din fråga!!! och önskar att jag hade kunnat svara på den!!!

Men jag kör på Seobserver's linje.

Funktionen är det viktigaste! Inte märket.

Skulle jag bara kunna välja ETT märke så skulle det bli "PetNor's".
Han har inte en enda slutprodukt som jag är missnöjd med :)

//Peter
 
Olika märken på olika prylar!

Kläder tycker jag om Patagonia
På fötterna så har jag alltid trivts i Salomon
Fiske prylar spinn, så är rullar och spön 90% ABU
Fluga blandade märken

Sedan åker det in saker från reor och är det bra och kvalite så är inte Everest eller andra billiga märken fel. Hade ett par jätte bra vandrarbyxor köpta på Intersport, McKinley, eller vad de heter. De var grymt sköna, torkade blixtsnabbt när de blev våta, bara plus tills dragkedjan gav upp efter 4 år, lite jobbigt under envandring gottland runt... Men de var flitigt använda och kostade bara 199:- på rea, så snacka om man ändå fick ut mycket av pengarna!
 
Får jag välja ett så blir det Arc'teryx. Mycket bra passform för mig samt tekniskt avancerade.

Ska vi bredda det lite så säger jag:
Kläder: Arc'teryx och Houdini
Skor: Salomon
Ryggsäckar: Osprey
Sen tillkommer ju klätterprylar och hur mycket mer som helst men det tar jag inte nu...
 
Everest

Har en blandad kompott därhemma..Men de prylar jag använder mest/hela tiden är Everest från Stadium. Dvs anorak,byxor,ryggsäck, etc...är otroligt nöjd med Everest. Som någon annan sade att det är funktionen som räknas (oavsett märke) samtidigt så är min plånbok glad.

Mvh Nicklas
 
Jag gillar oxå Everest. Håller bra i förhållandet till priset. Om vi ska nämna svenska tillverkare så tycker jag Mora är bra.

/Stellan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.