usb klocka av kännt och bra märke? usb minne

har försökt googla på alla tänkbara kombinationer men lyckas inte hitta en enda känd eller halv-känd tillverkare av ur som har en usb-klocka i sortimentet? finns det verkligen inga usb-klockor av känt (bra) märke?


fråga två

tips om något bra och lite kul "vanligt" usb minne önskas. gärna helt hermetiskt tillslutet /stöttåligt. klara av lite tuffare tag. samma sak här; känd och bra tillverkare, gedigna material och sansad formgivning hellre än överdesignade jippon med namn eller modellbeteckning som innehåller ord som tex army eller military...
 
bland alla material-feteschister, märkesmedvetna och prylintresserade trodde jag det skulle spruta in förlsag på klockor av titan och sprängsäkra usb minnen i kolfiber.

har ni inga tips alls?

dePaul har du någon lämplig "piller-ask" som rymmer ett minne, att tipsa om?
 
Vad är en USB-klocka?

Är jag rädd om mina USB-stickor sâ lägger jag dom i en liten ask.


en usb-klocka är en klocka med usb-minne inbyggt. finns drösvis med överdesignade historier att få om man går med i bokklubbar eller betalar några 20ór. hade dock gärna velat haft en lite finare klocka, av högre kvalite, trevligare design. tycker det är märkligt att det inte tycks finnas, men det kanske inte gör det.

gillar idén att på handleden kunna bära med sig dokument, foton etc

visst kan man lägga usb stickan i en låda, men i den här världen där inte ens en tändsticksask lämnas utan bli out-door-designad hade jag hoppats hitta något snyggt i titan med rejäla gummitätningar, eller nåt.
 
Standardtipset är ju alltid eBay. Finns det, sâ kan man köpa det pâ eBay, antingen .com, .de eller .co.uk
 
En sökning på "tåligt usb minne" ger en direktträff på på t.ex Lacie ExtremKey, som ju verkar passa in på flera av de uyppställda kraven. Vad gäller klockor med usb i så ställer jag mig tveksam till det praktiska i tanken (jämfört med en vanlig sticka) men önskar dig lycka till.
/R

http://technytt.se/2010/07/lacie-xtremkey/
 
En sökning på "tåligt usb minne" ger en direktträff på på t.ex Lacie ExtremKey, som ju verkar passa in på flera av de uyppställda kraven. Vad gäller klockor med usb i så ställer jag mig tveksam till det praktiska i tanken (jämfört med en vanlig sticka) men önskar dig lycka till.
/R

http://technytt.se/2010/07/lacie-xtremkey/


tack! det där såg ju ganska precis ut att uppfylla önskemålen! helt klart nåt i den stilen jag söker.

hur menar du med "tveksam till det praktiska i tanken" att använda den som minne, i praktiken, eller när du har den på handleden?
 
hur menar du med "tveksam till det praktiska i tanken" att använda den som minne, i praktiken, eller när du har den på handleden?

Dels vill jag inte behöva ta av mig klockan (eller sitta med handen fast i datorn om man använder sladd) varje gång jag skall föra över något och dels verkar det som att man får både en halvbra/halvdålig klocka och dito minne om man slår ihop dessa. De exempel jag hittat har kapacitet upp till ca 1 GB och det är mycket mindre än vad jag normalt behöver. Jag skulle hellre se till att skaffa en bra klocka och ett bra USB-minne. Sen tillkommer ju dimensionen att jag ibland vill kunna låna ut minnet till någon, och då är det definitivt bra med ett separat sådant. Hoppas detta var svar på din fråga. :)
/R
 
jamen då är jag med helt och hållet. och håller med till 100%. min tanke är att använda "vanliga" usb stickor till det du beskriver, men sedan ha kopior av det som känns väldigt viktigt i klockan, som en backup man "alltid" bär med sig. sen kanske man någon gån per år uppdaterar klockans minne.

men det verkar som du skriver vara så att det är svårt att hitta combin bra minne + bra klocka.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sachsaren 12V-USB- eller Iphone-laddare med låg ingångsström. Utrustning allmänt 10
DoktorGlas "Battery only charger", mobilbatteri USB Utrustning allmänt 24
vojma Solcellsladdare med USB samt AA/AAA Utrustning allmänt 3
manlan USB-laddare till Nikon AW100 Utrustning allmänt 3
acker Solcellsladdare för mobiltelefon med USB Utrustning allmänt 6
jb-78 Klocka med injtervallfunktion Utrustning allmänt 2
vandrafjäll Vilken klocka med höjdmätare? Utrustning allmänt 30
yakman Klocka med GPS (igen) Utrustning allmänt 3
C.O Analog klocka Utrustning allmänt 42
salvion Crosstrainer med Garmin klocka och pulsmätare? Utrustning allmänt 0
fekki GPS-klocka med pulsmätare Utrustning allmänt 20
Mattias1981 Tips på ny klocka Utrustning allmänt 21
Haffy Klocka för höjd och djup Utrustning allmänt 3
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
skyspy Vilken klocka är mest tålig? Utrustning allmänt 131
Enjoy_ Klocka för yrkesmilitär.... Utrustning allmänt 147
skral Höjdmätare i klocka Utrustning allmänt 20
mindful Klocka för fältbruk Utrustning allmänt 39
flanell Luminox eller annan klocka? Utrustning allmänt 45
ljaw Noggrannhet klocka Utrustning allmänt 1
johnliungman Klocka med höjdmätare, billigt? Utrustning allmänt 0
Putte74 Outdoor klocka... Utrustning allmänt 30
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
zzeezz Klocka för intervallträning Utrustning allmänt 5
macgunde Behöver tips om en ny klocka... Utrustning allmänt 7
Yonaz En bra klocka! Utrustning allmänt 47
fraewu Bra klocka Utrustning allmänt 7
jonte_carver Råd om GPS-klocka Utrustning allmänt 13
Avslutatmedlemskapx Lättläst klocka i skymningen Utrustning allmänt 13
fuchs klocka som forerunner 305??? Utrustning allmänt 1
hegeland Trött på att din klocka visar fel tid?? Utrustning allmänt 1
Martin Fjäderlätt UL-klocka? Utrustning allmänt 84
cjonsson Hjälp med tips till ny klocka Utrustning allmänt 7
srpp Klocka Utrustning allmänt 9
Sallle Klocka med alla funktioner Utrustning allmänt 31
Carlarmfelt Ny pryl, klocka sunnto?? Utrustning allmänt 2
d.a.n.i.e.l Klocka med höjd-&pulsmätare Utrustning allmänt 2
mrhandley Klocka för det mesta Utrustning allmänt 26
zeromaker Klocka för vandring och klättring Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.