Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilken tälttyp är lättast att slå upp?
- Trådstartare tgd
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Är inte metoden för tunneltält, stora som små, generell?
(Som Nermander skrev: )
Stoppa i bågarna en i taget,
sätt i två pinnar i marken i ena änden,
gå till andra änden med två pinnar i handen,
dra upp tälten,
tryck i de två ytterligaren pinnarna i marken.
Sen är det bara att knalla runt och spänna upp snören osv med ytterligare pinnar i marken.
Själv sätter jag alltid fast ena kortänden i marken innan jag börjar med bågarna. Framförallt när det blåser är det tryggt att veta att tältet inte kan blåsa ur händerna på en.
Det är ett bra råd. Vissa tält kan nog bli aningen krångligare att få i bågarna i om tältet sitter fast i ena änden, men det finns ju möjlighet att sätta fast det med hänsyn just till det och sedan ändra inför resningen om så är. Har dock en känsla av att det är ovanligt med ivägblåsta tält på campingplatser. 
Inner och ytter duk
Tack för påminnelsen om att det skall vara inner- och ytterduk för kondensen (?). Tältet i fråga har inner- och ytterduk. Frusna mammor som egentligen tycker bra om bekväma hotell för egen del behöver få det så varmt och trevligt som möjligt, åtminstone under en invänjningsperiod
Jag tycker att det defentivt ser ut som ett bra val som första tält.
Har bara en fråga och det är om det är ett tält med inner och ytterduk eller om det är ett endukstält.
Det första är det som är rekomenderat eftersom det blir torrare.
Tack för påminnelsen om att det skall vara inner- och ytterduk för kondensen (?). Tältet i fråga har inner- och ytterduk. Frusna mammor som egentligen tycker bra om bekväma hotell för egen del behöver få det så varmt och trevligt som möjligt, åtminstone under en invänjningsperiod
Själv sätter jag alltid fast ena kortänden i marken innan jag börjar med bågarna. Framförallt när det blåser är det tryggt att veta att tältet inte kan blåsa ur händerna på en.
*Läser och lär*
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg