Vilken Styrväska?

Hej!

Jag ska ut på en långfärdscykling i höst i ungefär 1 år. Och jag har inte köpt någon styrväska än. Undrar om det är någon som har några förslag på någrav som håller och är helt vattentäta. Min förra gav upp på min förra långfärdscykling, den var jättebra men gav upp i blixtlåset efter bara två veckor. Så nu vill jag ha en som håller mycket längre. Den ska även vara bra fäste så att man kan ta loss väskan lätt.
Tack på förhand

MVH Martin
 
Ortlieb Ultimate 5

Jag har just beställt en Ortlieb Ultimate 5 modell Ultimate Classic Large. Den är på 8,5 liter. Avsikten är att jag ska använda den på min cyklnig från Sverige till Spanien. Följ resan på www.borgvall.com. Eftersom jag ville ha maximal volym så beställde jag den. Kunde nämligen inte hitta någon större som var vattentät. Den kan köpas för 890 kr på Kanotcentrum här i Göteborg eller på Swima i Stockholm. Vart ska du cykla?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Satsa på Ortliebs styrväska istället... eller om Vaude kanske har någon.



Biltemas håller garanterat inte torrt. Jag har provat en sommar med en billig styrväska från biltema eller liknande (minns inte exakt var jag köpte den)... det gick jättebra, ända tills det började regna.
 
Satsa på Ortliebs styrväska istället... eller om Vaude kanske har någon.



Biltemas håller garanterat inte torrt. Jag har provat en sommar med en billig styrväska från biltema eller liknande (minns inte exakt var jag köpte den)... det gick jättebra, ända tills det började regna.

Nej torrt håller den nog inte. Därför ska jag ta med mig en hel rulle med 125l sopsäckar som man kan använda till diverse om det börjar regna :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ortlieb får det bli

Jag har just beställt en Ortlieb Ultimate 5 modell Ultimate Classic Large. Den är på 8,5 liter. Avsikten är att jag ska använda den på min cyklnig från Sverige till Spanien. Följ resan på www.borgvall.com. Eftersom jag ville ha maximal volym så beställde jag den. Kunde nämligen inte hitta någon större som var vattentät. Den kan köpas för 890 kr på Kanotcentrum här i Göteborg eller på Swima i Stockholm. Vart ska du cykla?

Det låter som att det får bli en från Ortlieb. Ska cykla runt Nordamerika så det viktigaste är att den är vattentät och klara sig hela resan. Det har inte mina förra gjort. Följ oss på www.bikeforfuture.se eller bloggen här på utsidan.
Vet ni någon adress man kan köpa en ortliebväska på nätet?

Martin:)
 
Min Vaude Comet hamnade i papperskorgen. Satsa på Ortlieb.
/Mange

Vaude Comet fungerar perfekt om man har alla saker i en plastpåse. Det bästa med väskan är fästet som gör det lätt att ta loss väskan. Kartfickan på locket är inte vattentät och locket öppnas om det blåser ordentligt.

Har inte kollat in Ortliebs väskor men kommer att göra det om jag köper en ny styrväska.

/Stellan
 
Nu blev jag lite nervös. Var precis idag nere till lokal cykelhandlare (Umeå) och blev glad då jag hittade Vaude styrväska, men köpte ingen då jag tyckte den var för dyr (875 spänn) . Kolla intersport och team sportia senare på dagen, hitta inget alternativ (utom typ cykelkorg ..) och jag tänkte ge mig av på Onsdag så de blir nog Vaudes styrväska ändå då jag inte hinner beställa ngt annat...
Kör med engelsk Bob cykeltrailerkopia (inte helt vattentät den heller) så inga andra cykelväskor, men tänkte att en styrväska kan vara bra för frukt , plånbok, choklad extra vattenflaska etc som man vill ha närtillgängligt, men nästan 1000 spänn för mindre än 10 liter och inte vattentät.. :(

Jag har Vaude Ferrret I tält och det är vattentätt i vart fall törs jag lova!
 
Nu blev jag lite nervös. Var precis idag nere till lokal cykelhandlare (Umeå) och blev glad då jag hittade Vaude styrväska, men köpte ingen då jag tyckte den var för dyr (875 spänn) . Kolla intersport och team sportia senare på dagen, hitta inget alternativ (utom typ cykelkorg ..) och jag tänkte ge mig av på Onsdag så de blir nog Vaudes styrväska ändå då jag inte hinner beställa ngt annat...
Kör med engelsk Bob cykeltrailerkopia (inte helt vattentät den heller) så inga andra cykelväskor, men tänkte att en styrväska kan vara bra för frukt , plånbok, choklad extra vattenflaska etc som man vill ha närtillgängligt, men nästan 1000 spänn för mindre än 10 liter och inte vattentät.. :(

Jag har Vaude Ferrret I tält och det är vattentätt i vart fall törs jag lova!

Vilket vaska hade de i butiken? Jag kollade pa Vaudes hemsida och det verkar som om Vaude Comet ar borta. Kanske insag de att den var kass och testade att gora nya modeller. Vaude har en del olika styrvaskor och det ar modellen Comet som jag tyckte var kass.

Jag har testat en del annan utrustning fran Vaude och tycker att det mesta haller en bra niva men de har aven nagra riktiga missar i sitt sortiment.

/Stellan
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.