Vilken Styrväska?

Hej!

Jag ska ut på en långfärdscykling i höst i ungefär 1 år. Och jag har inte köpt någon styrväska än. Undrar om det är någon som har några förslag på någrav som håller och är helt vattentäta. Min förra gav upp på min förra långfärdscykling, den var jättebra men gav upp i blixtlåset efter bara två veckor. Så nu vill jag ha en som håller mycket längre. Den ska även vara bra fäste så att man kan ta loss väskan lätt.
Tack på förhand

MVH Martin
 
Ortlieb Ultimate 5

Jag har just beställt en Ortlieb Ultimate 5 modell Ultimate Classic Large. Den är på 8,5 liter. Avsikten är att jag ska använda den på min cyklnig från Sverige till Spanien. Följ resan på www.borgvall.com. Eftersom jag ville ha maximal volym så beställde jag den. Kunde nämligen inte hitta någon större som var vattentät. Den kan köpas för 890 kr på Kanotcentrum här i Göteborg eller på Swima i Stockholm. Vart ska du cykla?
 
Satsa på Ortliebs styrväska istället... eller om Vaude kanske har någon.



Biltemas håller garanterat inte torrt. Jag har provat en sommar med en billig styrväska från biltema eller liknande (minns inte exakt var jag köpte den)... det gick jättebra, ända tills det började regna.
 
Satsa på Ortliebs styrväska istället... eller om Vaude kanske har någon.



Biltemas håller garanterat inte torrt. Jag har provat en sommar med en billig styrväska från biltema eller liknande (minns inte exakt var jag köpte den)... det gick jättebra, ända tills det började regna.

Nej torrt håller den nog inte. Därför ska jag ta med mig en hel rulle med 125l sopsäckar som man kan använda till diverse om det börjar regna :)
 
Ortlieb får det bli

Jag har just beställt en Ortlieb Ultimate 5 modell Ultimate Classic Large. Den är på 8,5 liter. Avsikten är att jag ska använda den på min cyklnig från Sverige till Spanien. Följ resan på www.borgvall.com. Eftersom jag ville ha maximal volym så beställde jag den. Kunde nämligen inte hitta någon större som var vattentät. Den kan köpas för 890 kr på Kanotcentrum här i Göteborg eller på Swima i Stockholm. Vart ska du cykla?

Det låter som att det får bli en från Ortlieb. Ska cykla runt Nordamerika så det viktigaste är att den är vattentät och klara sig hela resan. Det har inte mina förra gjort. Följ oss på www.bikeforfuture.se eller bloggen här på utsidan.
Vet ni någon adress man kan köpa en ortliebväska på nätet?

Martin:)
 
Min Vaude Comet hamnade i papperskorgen. Satsa på Ortlieb.
/Mange

Vaude Comet fungerar perfekt om man har alla saker i en plastpåse. Det bästa med väskan är fästet som gör det lätt att ta loss väskan. Kartfickan på locket är inte vattentät och locket öppnas om det blåser ordentligt.

Har inte kollat in Ortliebs väskor men kommer att göra det om jag köper en ny styrväska.

/Stellan
 
Nu blev jag lite nervös. Var precis idag nere till lokal cykelhandlare (Umeå) och blev glad då jag hittade Vaude styrväska, men köpte ingen då jag tyckte den var för dyr (875 spänn) . Kolla intersport och team sportia senare på dagen, hitta inget alternativ (utom typ cykelkorg ..) och jag tänkte ge mig av på Onsdag så de blir nog Vaudes styrväska ändå då jag inte hinner beställa ngt annat...
Kör med engelsk Bob cykeltrailerkopia (inte helt vattentät den heller) så inga andra cykelväskor, men tänkte att en styrväska kan vara bra för frukt , plånbok, choklad extra vattenflaska etc som man vill ha närtillgängligt, men nästan 1000 spänn för mindre än 10 liter och inte vattentät.. :(

Jag har Vaude Ferrret I tält och det är vattentätt i vart fall törs jag lova!
 
Nu blev jag lite nervös. Var precis idag nere till lokal cykelhandlare (Umeå) och blev glad då jag hittade Vaude styrväska, men köpte ingen då jag tyckte den var för dyr (875 spänn) . Kolla intersport och team sportia senare på dagen, hitta inget alternativ (utom typ cykelkorg ..) och jag tänkte ge mig av på Onsdag så de blir nog Vaudes styrväska ändå då jag inte hinner beställa ngt annat...
Kör med engelsk Bob cykeltrailerkopia (inte helt vattentät den heller) så inga andra cykelväskor, men tänkte att en styrväska kan vara bra för frukt , plånbok, choklad extra vattenflaska etc som man vill ha närtillgängligt, men nästan 1000 spänn för mindre än 10 liter och inte vattentät.. :(

Jag har Vaude Ferrret I tält och det är vattentätt i vart fall törs jag lova!

Vilket vaska hade de i butiken? Jag kollade pa Vaudes hemsida och det verkar som om Vaude Comet ar borta. Kanske insag de att den var kass och testade att gora nya modeller. Vaude har en del olika styrvaskor och det ar modellen Comet som jag tyckte var kass.

Jag har testat en del annan utrustning fran Vaude och tycker att det mesta haller en bra niva men de har aven nagra riktiga missar i sitt sortiment.

/Stellan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Vilken cykelväg i Skottland, Inverness - Dundee? Långcykling 0
majjen Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver Långcykling 28
niking Vilken ny styrstångsväska rekommenderas? Långcykling 6
Henrik.nu Vilken storlek på Surly LHT Långcykling 10
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
monnes Vilken Långfärdscykel? Långcykling 2
colan Vilken cykel? Långcykling 6
saclawes Vilken försäkring? Långcykling 0
Sjolidens Vilken Cykel? ? Långcykling 8
pergit Vilken sträcka mellan Vånga och Örkelljunga? Långcykling 3
rimn Vilken cykel för långfärdscykling? Långcykling 32
Larseman Försäkring och vilken typ Långcykling 16
lisen82 Vilken är bästa cykelpumpen? Långcykling 9
Konstantin2004 Vilken typ av cykel behöver jag? Långcykling 24
PierreOdengard Vilken månad att bege sig? Långcykling 6
kultingen Köpa pulsmätare för bland annat cykling, vilken? Långcykling 3
qonzo Vilken hybrid? Långcykling 4
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
jimpaw vilken mm gräns klassas som vattentät på tält ? Långcykling 6
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
liquidmonkey Vilken Cykel använder du? Långcykling 1
heinzehlers Vilken är bäst i Uppsala? Långcykling 4
avslutatmedlemskap0601 Vad säger lagen om cykling? vilka vägar, vilken sida? Långcykling 38
Erk Vilken cykel till Kebb? Långcykling 7
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
bergholm 40 mil på MTB. Vilken utrustning? Långcykling 43
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
Pask Vilken PC-kedja? Långcykling 2
Fri-skis Vilken cykel??? Långcykling 10
Jonas P Vilken?? Långcykling 4
stellan Vilken storlek Långcykling 2
koaladaniel Vilken cykel till Vätternrundan? Långcykling 7
mathiasbuskas Hur montera styrväska på trekkingstyre Långcykling 11
Banankontakt Styrväska & butterflystyre Långcykling 2
Jote Återförsäljare Vaude styrväska Långcykling 8
moho Köpa styrväska Långcykling 1
balo Styrväska? Långcykling 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.