Vilken klocka med höjdmätare?

Sista bokstäverna i casio är bara färgen. PRG-270-1A där är 1A färg.

Det den klockan saknar är väl radio-synk för tidskalibrering?
Fungerar inte så bra längst norrut, men Åre trakten fungerar det iallafall.

Du blir nöjd med den
Jag har haft min PRW-3000-1A i fem år nu så vi får väl se om det börjar bli dags att byta batteri snart.

Nu står valet mellan
Casio PRG-270 för
Ca 1400:- med frakt eller
Suunto Core som verkar gå att få för ca 1500-1600:-
Någon som vet vilken som är bäst/pålitligast ?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Casion med solpanel(har använt dessa) verkar ju bäst men den andra verkar ha stormvarning om man får plötsligt drop i luftryck vilket innebär dåligt väder är värdefullt - man glor ju inte hela tiden på luftrycket annars så det är behändigt när det larmar.

Har detta i min Tactix Bravo och det stämmer alltid

Har ingen erfarenhet av den senare men den verkar ha bra omdömen annars.

OK jag körde med gamla Casio PRG , den hade inte det.
Då faller det till Casios fördel direkt då den har solpanel.

Barometerfallsvarningen är klockren vid en tur , det är lika säkert som solnedgången när det plingar till - jag har typ 2.5mb per 3 timmar och det är lagom känsligt - vibrerar klockan så vet man vad som väntar.

Haha, konstig stämning här, vet inte vad ni menar riktigt. Jag skrev för att trådskaparen frågade om klockor med höjdmötare. Jag har använt en barigo i några år och den har precis de egenskaper som efterfrågades. höjdmätare, kompass och vädervarning. Dessutom har den termometer, tidtagning, barometer och batteriet räcker minst ett år och det är enkelt att byta själv.
Så, nu har jag skrivit 2 inlägg, tror det räcker så.
J

Vilken av varianterna är det du har? och hur tycker du att den fungerar på fjllvandringar
Tittade på dem och den dyrare var otroligt lockande dock kan jag inte riktigt motivera kostnaden.
Den billigare har jag inte hittat pris på och den saknar en he del attraktionskraft.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips