Vilken klocka är mest tålig?

Trevliga kostymklockor och bra natttjänstklockor är två olika divisioner i min värld. De jag känner som kör med bara en brukar välja Rolex Explorer. Själv gillar jag tunna till kostymen, västmodell till formell klädsel och något som är lättavläst i dager och mörker samt slagtåligt och vattentätt ute i spenaten. Det blir minst tre.
När vi blev rånade i bunt var en 8$ klocka skön att lämna väck. En kamrat som inte följt rådet fick lämna ifrån sig hans examenspresent en R GTM . Men han lärde sig snabbt.
 
Rolex Explorer referens 1016 är en av mina absoluta favoritklockor. Drömmen vore att någon gång få bära en sådan. Gillar inte alls urtavlan på den nutida varianten. Men den här måste vara bland det häftigaste som finns i klockväg! Rolex som som bäst.

rolex-explorer-1016-literary-james-bond-watch-a-017-d-8x10.jpg
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

29351

Avslutat
Kan Rekommendera dessa klockor

Mycket klocka för billig peng, Nite. känner många svarta/grönklädda som använder dessa...

Mvh troswe
 
Kan även jag rekommendera en suunto core. Har haft en i ca 1 år nu och den har fått utstå en hel del. Främst på jobbet då jag har den varje dag i en väldigt dammig miljö. Den har fått en hel del smällar. Har även haft den på tur och badat, solat, vinterfiskat, bastat och tunnbadat.

Ja den är med överallt och än så länge funkar den. Både i skogen, på jobbet och på krogen:)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Tack för alla intressanta svar.
Har kikat lite på en till wenger nu. Hittade den i en butik i gbg för 5995:-
Wenger GST chrono 78254

Finns på amazon för 360 $
http://www.amazon.com/Wenger-78254-...8&qid=1359999078&sr=1-1&keywords=wenger+78254

Undrar just varför den är så mkt dyrare. Men grymt snygg. Lättare att se siffrorna då de är ljusare än
squadron chrono.

Någon som har koll på skillnaden på GST kontra GMT?

"Water resistant" brukar vara vara en omskrivning för "tål i princip inget vatten". Sikta på minst 100m vattenpelare, gärna mer.
 
Tack för alla intressanta svar.
Har kikat lite på en till wenger nu. Hittade den i en butik i gbg för 5995:-
Wenger GST chrono 78254

Finns på amazon för 360 $
http://www.amazon.com/Wenger-78254-...8&qid=1359999078&sr=1-1&keywords=wenger+78254

Undrar just varför den är så mkt dyrare. Men grymt snygg. Lättare att se siffrorna då de är ljusare än
squadron chrono.

Någon som har koll på skillnaden på GST kontra GMT?

I vilken butik hittade du Wenger? Är själv nyfiken på nått liknande men tvekat med e-handel.. Skönt att klämma och känna lite först;)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.